۱۷ خرداد ۱۳۹۷، ۳:۳۷

امام جمعه بوشهر:

ولایت‌مداری تنها راه نجات جامعه اسلامی است

ولایت‌مداری تنها راه نجات جامعه اسلامی است

بوشهر - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با تاکید بر لزوم حرکت در مسیر ولایت، گفت: تنها راه نجات جامعه اسلامی ولایت‌مداری است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری عصر چهارشنبه در مراسم سوگواری سالروز شهادت مولای متقیان حضرت علی(ع) در مسجد امام حسن مجتبی(ع) بوشهر اظهار داشت: باید تلاش ویژه‌ای برای آشنایی با صفات حضرت علی(ع) داشته باشیم.

وی با بیان اینکه حضرت علی(ع) تجلی صفات خداوند در زمینه‌های مختلف بوده است، اضافه کرد: بزرگترین چالش برای امیرالمونین علی(ع) انحراف برخی خواص بود که حکومت و جامعه اسلامی را دچار مشکل کرده بود.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه خواص بی بصیرت ضربات مهلکی به نظام اسلامی علوی وارد کردند خاطرنشان کرد: از دیگر رنج‌های حضرت علی(ع) می‌توان به کج‌روی و عدم همراهی با ولایت اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه امام علی(ع) از جریان خواص بی‌بصیرت و خودگرا و غیرهمراه رنجش خاطر داشتند افزود: خواص بی‌بصیرت خود را عاقل و با فهم می‌دانستند ولی از خدا بی‌خبر بودند و دنبال شهوت، شهرت‌، ثروت و اموال دنیایی بودند.

صفایی بوشهری تصریح کرد: این خواص عیب را مخصوص دیگران دانسته و خود را از هر عیبی مبرا می‌دانستند ولی ضربه مهلکی به حضرت علی و اسلام وارد کردند و ظلم‌های زیادی به جامعه اسلامی داشتند.

وی با اشاره به اینکه جامعه با موج‌های ایجاد شده توسط خواص بی‌بصیرت دچار تزلزل و بحران می‌شود، ادامه داد: باید از تجربیات و عبرت امام علی(ع) استفاده مناسبی شود راکه تنها راه نجات جامعه اسلامی ولایت‌مداری است.

کد خبر 4314589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha