۱۹ خرداد ۱۳۹۷، ۱۱:۲۸

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه تشریح کرد؛

محدودیت‌ بکارگیری مشمولان غایب درارگانها/اعلام جریمه مشمولان غایب

محدودیت‌ بکارگیری مشمولان غایب درارگانها/اعلام جریمه مشمولان غایب

کرمانشاه- معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه گفت: طبق ماده ۶۲ قانون وظیفه عمومی باید تکلیف خدمت سربازی کلیه افراد به کارگیری شده در ارگان‌ها روشن باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ هوشنگ زندی امروز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن بیان برخی محدودیت‌ها برای بکارگیری مشمولان غایب نظام وظیفه اظهار داشت: طبق ماده ۶۲ قانون وظیفه عمومی کلیه افراد به کارگیری در ارگان‌ها باید تکلیف خدمت سربازی آنها روشن باشد. 

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان افزود: بر اساس ماده ۶۳ قانون وظیفه عمومی، استخدام کنندگان مشمولین غایب در وزارت خانه ها، موسسات دولتی و ارگانها برای بار اول ۶ میلیون و ۵۰۷ هزار تومان و برای بار دوم و سوم سه برابر این قیمت جریمه خواهند شد.

وی خاطر نشان کرد: کسانی که به نحوی مشمولین غایب را در موسسات دولتی یا غیر دولتی از قبیل کارخانه ها، شرکت ها، آموزشگاه ها، کارگاه ها و غیره به کارگیری کنند، توسط نیروی انتظامی و وزارتخانه تعاون به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

سرهنگ زندی در ادامه به میزان جریمه مشمولین غایب اشاره کرد و افزود: در این راستا افراد زیر دیپلم ۱۰ میلیون تومان، دیپلم ۱۵ میلیون تومان، فوق دیپلم ۲۰ میلیون تومان، لیسانس ۲۵ میلیون تومان، فوق لیسانس ۳۰ میلیون تومان، دکترای عمومی ۳۵ میلیون تومان، دکترای پزشکی ۴۰ میلیون تومان، دکترای تخصصی پزشکی ۴۵ میلیون تومان، پزشکان متخصص و بالاتر ۵۰ میلیون تومان است.

سرهنگ زندی تصریح کرد: مشمولانی که به مدت ۸ سال غیبت دارند در طرح خرید جریمه مشمولان غایب با مراجعه به پلیس بعلاوه ۱۰ مراجعه کنند و ۳۰ درصد از جریمه را به صورت نقدی و مابقی را تا پایان سال به صورت اقساط پرداخت کنند

وی از امتیازات ویژه برای مشمولان تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد خبر داد و بیان داشت: در این خصوص شیوه نامه ای تنظیم شده است که پس از تایید به اطلاع مردم خواهد رسید.

سرهنگ زندی با بیان اینکه مشمولان غایبی که بیش از ۸ سال غیبت داشته باشند به ازای هر سال جریمه آنها ۱۰ درصد بیشتر می شود، گفت: مشمولان غایب برای پرداخت جریمه به ازای همسر ۵ درصد و به ازای هر فرزند ۵ درصد بخشوده می شوند.

 وی افزود: کلیه شرایط معافیت و دیگر سوالات ممکن بر روی سایت www.vazifeh.pollice.ir  بارگزاری شده است و همچنین متقاضیان می توانند با شماره  ۰۹۶۴۸ با قید کد استان تماس بگیرند و نیز سامانه پیامکی ۱۱۰۲۰۶۰۱۰ آماده پاسخگویی به مشمولان است.

کد خبر 4315988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha