۲۱ خرداد ۱۳۹۷، ۱۸:۵۸

رئیس سازمان محیط زیست کشور:

فعالیت و برداشت بسیاری از معادن فاقد ملاحظات زیست محیطی است

فعالیت و برداشت بسیاری از معادن فاقد ملاحظات زیست محیطی است

اراک- معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور گفت: فعالیت و برداشت های بسیاری از معادن بدون ملاحظات زیست محیطی است.

به گزارش خبرنگار مهر، عیسی کلانتری روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در اراک با اشاره به فعالیت شرکت املاح معدنی در منطقه تالاب میقان، اظهار داشت: این شرکت عملکرد مطلوب زیست محیطی نداشته و برداشت هایی که از این منطقه انجام داده، به محل برداشت بازگردانده نشده است.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور افزود: بررسی لازم را در مورد ادامه یا توسعه فعالیت این شرکت در تالاب میقان انجام خواهیم داد و چنانچه اثبات شود که مضر است از آن جلوگیری می کنیم.

کلانتری بیان کرد: متاسفانه معادن کشور پس از بهره برداری و تخریب، به اصلاح منطقه مورد استخراج نمی پردازند و این امر به محیط زیست آسیب می رساند.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور خاطرنشان ساخت: به نظر می رسد میزان آلودگی هوای اراک نسبت به سال های قبل رو به کاهش است و اگر این روند ادامه داشته باشد، این شهر طی چند سال آینده در زمره شهرهای پاک کشور قرار خواهد گرفت.

وی در پاسخ به خبرنگار مهر در رابطه با وضعیت آلایندگی معادن شهرستان محلات نیز تصریح کرد: در این زمینه اطلاعات دقیقی ندارم.

کد خبر 4318607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha