۲۲ خرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۱۴

امام جمعه مرند:

موسسات قرآنی به آموزش حفظ کلمات قرآن اکتفا نکنند

موسسات قرآنی به آموزش حفظ کلمات قرآن اکتفا نکنند

مرند- امام جمعه مرند با بیان اینکه موسسات قرآنی به طور جدی به تربیت های قرآنی توجه کنند، گفت: حفظ کلمات قرآن نباید تنها هدف باشد بلکه وسیله ای برای تربیت قرآنی است.

به گزارش خبرنگار مهر، فعالین و خادمین قرآنی شهرستان مرند دوشنبه شب با حضور امام جمعه، اساتید و دانش آموختگان قرآنی در امامزاده یالدور مرند تجلیل شدند.

حجت الاسلام والمسلمین علی نعمت زاده امام جمعه مرند، در این مراسم با اشاره به برکات قرآنی اظهار داشت: شرافت ماه مبارک رمضان به برکت قرآن است که عبادت در آن به اندازه هزار ماه ارزش دارد.

وی با بیان اینکه طبقات بهشت به تعداد آیات قرآن است، افزود: عامل به قرآن بودن تاثیرات فراوانی در زندگی فردی و اجتماعی دارد، قرآن اولین شافع مومن در روز قیامت است.

امام جمعه مرند در ادامه خاطرنشان کرد: موسسات قرآنی باید به طور جدی به تربیت های قرآنی توجه کنند، حفظ کلمات قرآن نباید تنها هدف باشد بلکه باید وسیله ای برای تربیت عملی قرآنی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین نعمت زاده یکی از شکایت ها در روز قیامت را شکایت قرآن از انسان به خداوند دانست و ابراز داشت: در جامعه ای که قرآن تلاوت می شود و تمامی مراسم و برنامه ها با کلام الله مجید آغاز می شود نباید شاهد دروغگویی و تهمت و دیگر آسیب های فرهنگی و اجتماعی باشد.

شورای قرآنی در مرند راه اندازی شود

مدیر موسسه قرآن و عترت زلال وحی نیز در این مراسم خواستار راه اندازی شورای قرآنی در شهرستان مرند شد.

حجت الاسلام افسربیگی با اشاره به فعالیت های موسسات قرآن در شهرستان مرند ابراز داشت: بسیاری از دانش آموزان مرندی که در مسابقات قرآنی استانی یا کشوری صاحب مقام و رتبه می شوند تربیت شدگان این موسسات قرآنی هستند.

وی افزود: مراسم جزء خوانی قرآن کریم در ماه مبارک رمضان در سال های اخیر، در بیشتر مساجد برگزار می شود که به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی بر اهمیت تربیت قرآنی تاکید کرد و گفت: اصحاب و مربیان قرآنی باید سختی های فعالیت ها و تربیت قرآنی را تحمل کنند، عمل به قرآن نیز کار آسانی نیست که باید با فرهنگ سازی نسبت به تحقق آن در جامعه اسلامی تلاش کرد.

مدیر موسسه قرآن و عترت زلال وحی اظهار داشت: فعالیت های قرآنی باید به صورت تشکیلاتی دنبال شود تا از ظرفیت های نهادهای مختلف بهره مند شد.

حجت الاسلام افسربیگی تاکید کرد: پیشنهاد می کنیم شورای قرآنی در شهرستان مرند راه اندازی شود، این شورا در سطح استان آذربایجان شرقی تشکیل شده و دومین جلسه آن نیز برگزار شده است.

 وی افزود: مدرسه قرآن برای اولین بار در شهرستان مرند، راه اندازی شده و بهترین راه تربیت دانش آموزان قرآنی نیز همین است.

گفتنی است، در پایان این محفل قرآنی، از فعالین و خادمین قرآنی در ماه مبارک رمضان شهرستان مرند با اهدای هدایایی تجلیل شد.

کد خبر 4318791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha