۲۲ خرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۰۲

با حضور کرباسیان کلید خورد؛

آغاز بهره برداری از ۶ سامانه خدماتی در وزارت اقتصاد

آغاز بهره برداری از ۶ سامانه خدماتی در وزارت اقتصاد

بهره برداری از ۶ سامانه و خدمات الکترونیک با حضور وزیر و معاونان وزارت امور اقتصادی و دارایی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود کرباسیان در مراسم رونمایی از ۶ سامانه و خدمت الکترونیک وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: هدف از این سامانه ها این است که مردم در جریان کار باشند و از سامانه ها استفاده کنند. چون وزارت اقتصاد گستردگی بالایی دارد و بخش زیادی از مردم با دستگاه های تابعه و زیرمجموعه های این وزارتخانه ارتباط دارند.

وی به برخی از سامانه های الکترونیکی موفق وزارت اقتصاد اشاره و اظهارکرد: سامانه سنحاب بیمه مرکزی، طرح جامع مالیاتی سازمان امور مالیاتی، سامانه سهام عدالت که با موفقیت سود سهام ها را پرداخت کرد، سامانه خزانه داری کل، سامانه سازمان بورس و اوراق بهادار جزء موفق ترین سامانه ها بوده است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به پیشرفت خوب سامانه گمرک افزود: در پایان ماه جاری دو دستگاه ایکس ری پر سرعت تولید داخل در گمرک به بهره برداری می رسد. ضمن اینکه سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی نیز اقدامات مثبتی از طریق دولت الکترونیک داشته است.

کرباسیان سپس به معرفی ۶ سامانه جدید وزارت اقتصاد پرداخت و گفت: امروز سامانه ارتباط مردمی وزارت اقتصادی و سازمان های تابعه به بهره برداری می رسد و به این صورت است که مردم می توانند از طریق این سامانه شکایات و گزارش های خود را از دستگاه های تابعه وزارت اقتصاد ارسال و ظرف ۱۰ روز پاسخ دریافت کنند. سپس این پاسخ ها راستی آزمایی شده و بازخورد آنها از مردم دریافت می شود. من خودم شخصاً هر هفته جمع بندی گزارش ها و شکایات را بررسی می کنم.

وی به سامانه وجه الکترونیکی خزانه اشاره کرد و افزود: با این سامانه ۶۰ هزار دسته چک از دستگاه های دولتی جمع آوری شده و برای دریافت وجوه از خزانه، دیگر حضور فیزیکی نیاز نیست. همچنین در این سامانه نمایش داده می شود که چه دستگاهی به چه مقدار از وجوه استفاده کرده است.

وزیر اقتصاد با اشاره به مصوبه مجلس که دستگاه ها را ملزم به تمرکز وجوه در خزانه داری کل کرده است، گفت: تخصیص ها را سازمان برنامه و بودجه تعیین کرده و پرداخت از طریق سامانه خزانه داری کل وزارت اقتصاد انجام می شود.

کرباسیان به رونمایی از دو سامانه دادور و یاور اشاره کرد و اظهارداشت: متقاضیان راه اندازی کسب و کار برای آنکه فعالیتی را شروع کنند ابتدا از سامانه یاور مشاوره گرفته و سپس اگر دستگاهی بعد از گذشت ۵ روز مجوز نداد، مردم می توانند در این سامانه شکایت کنند.

به گفته وی: تاکنون ۶۰۰ مجوز غیرضروری حذف شده که در نتیجه از ۲۲۰۰ مجوز، به ۱۵۷۰ مجوز رسیده ایم. در استانها نیز استاندار مسئول مستقیم صدور مجوزها است و اگر دستگاه ها مجوز ندادند، استانداری مستقیماً این کار را انجام خواهد داد.

وی دیگر سامانه الکترونیکی این وزارتخانه را پنجره واحد دادخواهی مالیاتی معرفی کرد و گفت: این سامانه بر اساس ماده ۲۵۱ مکرر قانون مالیات های مستقیم راه اندازی شده تا پیش از این شکایات از سازمان مالیاتی به صورت دستی بود ولی با این سامانه دیگر نامه نگاری و کاغذ حذف شده و بر اساس دفتر الکترونیک شکایات دریافت می شود. ضمن اینکه به استانها نیز اختیار داده ایم تا از رفت و آمد به مرکز جلوگیری شود.

وزیر اقتصاد سامانه الکترونیکی تبادل مکاتبات و اسناد را یادآور شد و گفت: این سامانه برای تبادل مکاتبات درون وزارتخانه با دستگاه های تابعه است که ما به فکر حفظ محیط زیست و طبیعت بودیم تا با این سامانه کاغذ حذف شود، ضمن اینکه ایجاد شفافیت نیز ارزش خواهد یافت.

به گفته کرباسیان: امروز سامانه ویدئو کنفرانس مذاکرات مدیران ارشد وزارت اقتصاد با مدیران استانی رونمایی خواهد شد.

وی یادآور شد: امروز سامانه مناطق آزاد در خصوص نظام فنی و اجرایی مناطق آزاد نیز رونمایی می شود که به شفاف شدن پروژه های عمرانی مناطق آزاد کمک می کند؛ در این سامانه پروژه های عمرانی کنترل شده و می تواند الگوی مناسبی برای کل کشور باشد.


 

کد خبر 4318848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha