/ با تلاش دانشمندان هلندی تحقق یافت /

ساخت حسگر تشخیص دهنده ویروس در بدن افراد

ساخت حسگر تشخیص دهنده ویروس در بدن افراد

دانشمندان اعلام کردند به زودی اگر در بدو ورود به بیمارستان با دستگاه کوچکی مواجه شدید که به تصویربرداری از بدنتان می پردازد، هرگز نهراسید چون این دستگاه با تصویربرداری از بدن افراد وجود ویروس های بیماری زا را در فرد نشان می دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محققان دانشگاه تونت در هلند، این چیپ فوق العاده حساس را ساخته اند که می تواند به شکل بالقوه ای در یک وسیله قابل حمل دستی برای ردیابی و شناسایی ویروس های بیماری زا و خطرناک و اندازه گیری تراکم آنها تنها در مدت چند ثانبه مورد استفاده قرار گیرد.

این حسگرها دارای قابلیت ممتازی همچون تصویربرداری سریع افراد در بیمارستان ها و کلینیک های اورژانسی برای کنترل شیوع بیماری هایی نظیر سارس و آنفلوآنزای مرغی هستند.

ساخت نسل جدید حسگرها از جمله حسگر یاد شده می تواند کمک شایانی به علوم پزشکی کرده و با برخورداری از قابلیت اندازه گیری تراکم ویروس ها تنها در مدت چند دقیقه به زودی به تولید تجهیزات قابل حمل ارزان برای شناسایی انواع بیماری ها منجر  شوند.

برای مشخص شدن وجود ویروس های بیماری زا تنها باید کمی از بزاق یا نمونه خونی و یا سایر مایعات بدن گرفته شود.

بر اساس گزارش تکنولوژی ریویو، روش های فعلی در بیمارستان ها از درجه حساسیت بالایی برخوردار هستند اما برای تشخیص وجود عوامل بیماری زا نیاز به آماده سازی های آزمایشگاهی بوده و در عین حال پاسخ آزمایشات نیز در چند روز آماده خواهد شد.

اما شیوع سریع بیماری های خطرناکی همچون آنفلوانزا موجب شده است تا پیدا کردن روش های سریعتر برای تشخیص وجود عوامل بیماری زا همواره مورد نظر دانشمندان باشد.

کد خبر 432124

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha