۷ تیر ۱۳۹۷، ۱۵:۰۹

مدیرکل بنیاد حفظ آثار کرمانشاه اعلام کرد

فراخوان شرکت در هشتمین جایزه ادبی «یوسف»

فراخوان شرکت در هشتمین جایزه ادبی «یوسف»

کرمانشاه_مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه از برگزاری هشتمین جایزه ادبی یوسف(داستان کوتاه) در کرمانشاه خبر داد.

سردار مرادعلی محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر  اظهار داشت: هشتمین جایزه ادبی یوسف (داستان کوتاه) به همت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان برگزار می شود.

وی انعکاس و انتقال میراث گرانسنگ هشت سال دفاع مقدس و مقاومت اسلامی را از اهداف برگزاری هشتمین جایزه ادبی یوسف، دانست و افزود: موضوع اصلی داستان‌های  ارسالی باید در حوزه دفاع مقدس، دفاع از حریم اهل بیت(ع) و مقاومت و بیداری اسلامی باشد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه بخش ویژه این جایزه را "مقاومت ۳۵ روزه خرمشهر و حماسه فتح خرمشهر" عنوان و اظهار کرد: بخش ویژه جایزه به طور جداگانه داوری خواهد شد و به ۲ اثر برتر جایزه جداگانه اهدا می‌شود.

سردار محمدی با اشاره به شرایط عمومی این جایزه ادبی تصریح کرد: تعداد صفحه‌های اثر نباید از ۱۵ صفحه (حدود ۴ هزار کلمه) بیشتر باشد و آثار به صورت تایپی و در ۲ نسخه ارسال شود که محدودیتی از نظر تعداد برای آثار ارسالی وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه داستان‌های ارسالی نباید قبلا در کتاب مستقل یا مشترک یا نشریه‌ای منتشرشده باشد، گفت: نتایج پایانی این جایزه آذرماه سال ۹۷ اعلام می شود و آثار منتخب ویرایش شده و در مجموعه‌ای به چاپ می‌رسد.

این مقام مسئول بیان داشت: جوایز هشتمین جایزه ادبی یوسف(داستان کوتاه) در بخش داستانی برای نفر اول ۳ میلیون تومان، نفر دوم ۲ میلیون تومان و نفر سوم یک میلیون تومان خواهد بود و همچنین برای نفر برتر بخش ویژه « مقاومت خرمشهر»، دو میلیون تومان و نفر تقدیری یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان جایزه نقدی در نظر گرفته شده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه تصریح کرد: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را حداکثر تا پایان تیرماه جاری به آدرس کرمانشاه، خیابان موید، جنب پارک شیرین، اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه و یا به آدرس پست الکترونیکی kermanshahmersad@gmail.com ارسال نمایند.

وی با اشاره به تدوین، نگارش، چاپ و توزیع بیش از ۱۱۰ عنوان کتاب در مجموع ۱۰۰ هزار نسخه در حوزه دفاع مقدس عنوان کرد: این آثار به همت این اداره کل با مشارکت سازمان‌ها و نهادهای انقلابی به ویژه کنگره شهدای استان و ستاد یادواره شهدای اطلاعات قرارگاه نجف اشرف و همچنین همت نویسندگان استانی، گردآوری شده است.

سردار محمدی همچنین با دعوت از همه نویسندگان استانی برای ارسال آثار و شرکت در جایزه ادبی یوسف (داستان کوتاه) گفت: کرمانشاه نویسندگان متعهد و ارزشمندی دارد و امیدواریم شاهد موفقیت آنها در مرحله کشوری جایزه ادبی یوسف باشیم.

کد خبر 4333208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha