۱۹ تیر ۱۳۹۷، ۱۷:۳۱

باحضور شهردار و اعضای شورای شهر اراک؛

ساختمان سازمان سرمایه گذاری و مشارکت مردمی شهرداری اراک افتتاح شد

ساختمان سازمان سرمایه گذاری و مشارکت مردمی شهرداری اراک افتتاح شد

اراک- ساختمان سازمان سرمایه گذاری و مشارکت مردمی شهرداری اراک با حضور شهردار و چند تن از اعضای شورای اسلامی این شهر به افتتاح رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، فرامرز مهاجرانی ظهر سه شنبه در آیین افتتاح ساختمان سازمان سرمایه گذاری و مشارکت مردمی شهرداری اراک، اظهار داشت: ۴۰ نقطه از اراضی شهر اراک که دارای ظرفیت برای سرمایه گذاری هستند شناسایی شده اند و اطلاعات سه طرح بزرگ شهر اراک هم به منظور جذب سرمایه گذار خارجی به زبان انگلیسی ترجمه شده است.

سرپرست سازمان سرمایه گذاری و مشارکت مردمی شهرداری اراک افزود: این سه طرح  که به عنوان طرح های بزرگ شهرداری اراک مطرح هستند شامل طرح ۵۵ متری، طرح دره گردو و طرح جمع آوری صنوف مزاحم است و چون مستلزم سرمایه گذاری سنگین بوده و نیاز به سرمایه گذاری خارجی می باشد، لذا اطلاعات طرح ها به زبان انگلیسی ترجمه شده و برای مطالعه و بررسی در اختیار سرمایه گذاران داوطلب خارجی قرار گرفته است.

وی افزود: بعداز انتخاب شهردار، یکی از اهداف شورای اسلامی شهر و شهردار اراک تشکیل سازمان سرمایه گذاری شهرداری بود. با توجه به اینکه شهرداری ها باید به سمت ایجاد درآمدهای پایدار قدم بردارند و از محل عوارض کنونی هزینه های سنگین شهرها قابل تامین نیست، لذا یکی از برنامه های کلان شهرداری های کشور، تشکیل سازمان سرمایه گذاری است.

با توجه به اینکه شهرداری ها باید به سمت ایجاد درآمدهای پایدار قدم بردارند و از محل عوارض کنونی هزینه های سنگین شهرها قابل تامین نیست، یکی از برنامه های شهرداری های کشور، تشکیل سازمان سرمایه گذاری استمهاجرانی بیان داشت: با این نگاه سازمان سرمایه گذاری شهرداری اراک با پیگیری شهردار و حمایت های اعضای شورای اسلامی اراک، تاسیس و براساس ابلاغ شهردار، این سازمان از تاریخ پانزدهم فروردین ماه سال جاری رسما کار خود را آغاز کرد.

سرپرست سازمان سرمایه گذاری و مشارکت مردمی شهرداری اراک خاطرنشان کرد: بعد از تامین مکان، سازمان سرمایه گذاری شهرداری کارگروهی را با حضور کارشناسان مختلف مناطق تشکیل داد و از هر منطقه و سازمان یک نفر به عنوان کارشناس و نماینده به سازمان سرمایه گذاری معرفی شدند.

وی ادامه داد: در این ارتباط بودجه سازمان در سال جاری به مبلغ ۶۱ میلیارد تومان تامین و در ارتباط با موضوع سرمایه گذاری هم با چند شرکت سرمایه گذار داخلی و یک سرمایه گذار چینی مذاکره شده که منتظر عقد قراداد هستیم. از سوی دیگر سه نوبت هم آگهی فراخوان جذب سرمایه گذار تدارک دیده شده است.

سرپرست سازمان سرمایه گذاری و مشارکت مردمی شهرداری اراک تصریح کرد: طی اطلاع رسانی این آگهی ها موفق شدیم تعدادی سرمایه گذار برای پروژه های مختلف اراک مانند طرح بام اراک، منطقه گردشگری پامچال، مرکز طبخ آبزیان و بازی های پارکی اراضی انتهای هپکو جذب کنیم.

مهاجرانی خاطر نشان کرد: امیدواریم با این روند و حمایت هایی که از سوی اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار اراک در راستای تامین نیازها و ضرورت های سرمایه گذاری شهری صورت می گیرد، به دزودی شاهد وجود شهری بیش از پیش آباد، زیبا و پرنشاط باشیم.

کد خبر 4343335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha