۲۱ تیر ۱۳۹۷، ۱۳:۵۴

رییس سازمان تبلیغات اسلامی کرمانشاه:

۵۵ درصد از روستاهای کرمانشاه فاقد مسجد هستند

۵۵ درصد از روستاهای کرمانشاه فاقد مسجد هستند

کرمانشاه-رییس سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه گفت: ۵۵ درصد از روستاهای استان کرمانشاه فاقد مسجد هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام اسماعیل قبادی امروز پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمانشاه اظهار داشت: جریان نفوذ و عوامل بیگانه در صدد هستند با ترویج فساد و فحشا، فرهنگ اسلامی را از بین ببرند، اما ما در مقابل آنان ایستاده‌ایم و اجازه نخواهیم داد به هدف خود برسند هرچند که ما فقط جزئی از این نهادهای فرهنگی هستیم.

وی وظیفه اصلی سازمان تبلیغات اسلامی را نظارت، هدایت و ارزیابی عنوان کرد و افزود: مهمترین وظیفه ما نظارت است، سازمان تبلیغات اسلامی جز هیچ گروه و حزبی نیست و محکم در مقابل آنانی که در حال اشاعه فحشا، فسادهای فکری و اخلاقی و انحرافات هستند، می‌ایستد.

حجت‌الاسلام قبادی تعداد هیئات مذهبی استان را ۲ هزار مورد اعلام کرد و گفت: در کل کشور بیش از ۹۰ هزار هیئت مذهبی ثبت شده داریم که از این تعداد حدود ۲ هزار مورد آن مربوط به استان کرمانشاه است هرچند که جا دارد این تعداد به ۴ هزار هیئت برسد و حدود ۳۰۰ هیئت نیز مربوط به خواهران است.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه هئیت‌های مذهبی به صورت مردمی اداره می‌شوند و هیچ باری برای دولت ندارند، آنها بیشترین همکاری را نیز با دولت‌ها دارند و در این هیئت‌ها هیچ حد و مرزی را نمی شناسیم و هر کسی بخواهد کار فرهنگی انجام دهد پشتیبان او خواهیم بود.

وی بیان داشت: حدود یک هزار و ۵۰۰ مداح، ۷۰۰ خانه قرآن شهری و روستایی، ۱۰۰ محفل قرآنی، ۱۰۰ مؤسسه قرآنی و حدود ۱۲۰ کانون فرهنگی تبلیغی داریم که اینها کمترین تصدی‌گری را دارند و بصورت مردمی اداره می‌شوند و ۹۰ درصد آنان جوانان هستند که پای کار آمده اند.

حجت‌الاسلام قبادی یکی دیگر از وظایف سازمان تبلیغات اسلامی را رویکرد اصلاحی دانست و گفت : در بحث رویکرد اصلاحی حدود یک هزار و ۵۰۰ روحانی مبلغ را به مناطق مختلف اعزام کرده‌ایم که اینها بالاترین ارتباط را با مردم دارند و طی چند سال اخیر اکثر این مبلغان خواهران بوده‌اند و با کمترین هزینه و بیشترین اثرگذاری در حال فعالیت هستند.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه با بیان اینکه حدود ۳۰۰ روحانی در مساجد سطح شهر و ادارات مستقر هستند، خاطرنشان کرد: مستمری روحانیون مساجد بر عهده سازمان تبلیغات اسلامی و دستگاه‌های دولتی نیز با همان دستگاه مربوطه است، در تمام حاشیه شهر  روحانی مستقر داریم که ارتباط بسیار خوبی با مردم دارند.

وی رسیدگی به امورات مساجد را از دیگر وظایف سازمان تبلیغات اسلامی برشمرد و بیان داشت: حدود یک هزار و ۳۰۰ مسجد ثبت شده شهری و روستایی داریم و از این تعداد حدود ۱۲۰ مسجد در شهر کرمانشاه فعال است که نیاز به حدود ۵۰ مسجد دیگر در شهر کرمانشاه  احساس می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: در برخی از روستاها نیز با کمبود مسجد روبرو هستیم و حدود ۵۵ درصد از روستاهای استان فاقد مسجد هستند، بناهای مساجد ما جز موقوفات است و هیچ درآمدی ندارد که اینها نیز باز بصورت مردمی اداره می‌شوند.

حجت الاسلام قبادی فعالیت دیگر سازمان تبلیغات اسلامی را پشتیبانی از مدارس صدرا دانست و افزود :طی ۱۰ سال گذشته هفت دبیرستان علوم معارف بنام صدرا احداث شد که در رشته های علوم و معارف اسلامی پذیرای علاقه‌مندان این رشته هستیم که وظیفه پشتیبانی مالی، هدایت و نظارت آنان با سازمان تبلیغات اسلامی است.

کد خبر 4344926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha