۲۱ تیر ۱۳۹۷، ۱۴:۳۴

مدیر حج و زیارت مازندران:

۳۳۲۰ زائر مازندران روانه حج تمتع می شوند

۳۳۲۰ زائر مازندران روانه حج تمتع می شوند

ساری - مدیر حج و زیارت مازندران گفت: سه هزار و ۳۲۰ زائر در قالب ۲۴ کاروان از ۱۵ مردادماه به سفر حج تمتع اعزام می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، حبیب الله ساداتی ظهر پنجشنبه در نشست با خبرنگاران با اشاره به اینکه عمره مفرده در حال حاضر متوقف است درباره حج و تمتع گفت: امسال سه هزار و ۳۲۰ نفر از استان به این سفر مشرف می شوند.

وی افزود: در حج تمتع یک هزار جمعیت کشورهای مسلمان توسط عربستان جذب می شود و امسال سه هزار و ۳۲۰ زائر در قالب ۲۴ کاروان به حج تمتع اعزام می شوند که ۲۲ کاروان مدینه قبل و دو کاروان مدینه بعد هستند.

ساداتی با بیان اینکه زائران استان از ۱۵ مردادماه سال جاری به حج تمتع اعزام می شود و تا ۲۰ مردادماه کار اعزام ادامه دارد گفت: زائران از فرودگاه ساری به مدینه منوره و جده اعزام می شوند.

مدیر حج و زیارت مازندران ادامه داد: امسال واریز عوارض خارج از کشور به صورت الکترونیکی است و کاغذی نخواهد بود و زائران می توانند با ورود به سایت، عوارض خروج از کشور را پرداخت کنند.

وی درباره ارز همراه زائران نیز گفت:هر مبلغی که توسط بانک مرکزی مصوب شود به زائران پرداخت می شود.

ساداتی با اشاره به سال حمایت از کالای ایرانی به زائران توصیه کرد تا سوغات را از بازار داخلی تهیه کنند زیرا این امر در حمایت از کالای ایرانی تاثیر بسزایی دارد.

وی همچنین درباره داروهای مورد نیاز زائران نیز گفت: ۱۰ قلم دارو غیرمجاز شناخته شده است و نباید حمل شود و داروهای زائران دارای بیماری خاص باید توسط پزشک معالج تایید شود.

مدیر حج و زیارت مازندران خواستار رعایت مقررات مربوط به فرودگاه های ایران و عربستان توسط زائران شد و اظهار داشت: زائران استان توسط هواپیماهای سعودی از فرودگاه دشت ناز به سفر حج اعزام می شوند.

کد خبر 4344955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha