۲۱ تیر ۱۳۹۷، ۱۴:۴۰

رئیس مرکز پزشکی هلال احمر اعلام کرد؛

تجهیز ۸ درمانگاه در مکه و مدینه برای زائران ایرانی حج ۹۷

تجهیز ۸ درمانگاه در مکه و مدینه برای زائران ایرانی حج ۹۷

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر اعلام کرد: ۵ درمانگاه و ۸۰ مطب در مکه مکرمه و ۳درمانگاه در مدینه منوره برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران ایرانی راه اندازی می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدعلی مرعشی در همایش تیم‌های بهداشتی و درمانی جمعیت هلال احمر در حج ۹۷، گفت: در گذشته ارائه خدمات پزشکی به زائران خانه خدا در قالب پزشک کاروان ارائه می شد و یک پزشک برای یک کاروان در نظر گرفته می‌شد تا تمامی افراد حاضر در آن کاروان برای انجام خدمات پزشکی خود به پزشک کاروان مراجعه کنند. بیماران پرونده پزشکی داشتند و پزشکان در طول سفر با زائران همراه بودند، همچنین ۲ مرکز بزرگ بیمارستانی در مکه و مدینه فعال بود.

وی ادامه داد: طولانی شدن صف زائران و تصمیم برای ارائه خدمات درمانی بهتر به زائران خانه خدا موجب شد تا با برنامه ریزی‌هایانجام شده با بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت، از ظرفیت درمانی عربستان سعودی نیز استفاده کنیم.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر با تاکید بر اینکه دوران هر پزشک یک کاروان را پشت سر گذاشتیم، افزود: امسال ۳ درمانگاه شبانه‌روزی در ۳ نقطه از اسکان زائران و یک مطب ۸ ساعته در مدینه منوره  فعال خواهد بود و بستری‌های بیماران در بیمارستان‌های مدینه و بیمارستان های سعودی نیز انجام  می شود؛ همچنین پزشک اورژانس، داخلی، زنان و ... در مدینه خواهیم داشت.

وی درباره مراکز درمانی جمعیت هلال احمر در مکه مکرمه نیز اضافه کرد: در مکه مکرمه نیز بیمارستان داریم و ۵ درمانگاه شبانه روزی و ۸۰ مطب برای ارائه خدمات به زائران خانه خدا فعال خواهد بود.

به گفته مرعشی، امسال پرونده الکترونیکی برای زائران خانه خدا داریم که این پرونده به صورت آنلاین  و آفلاین قابلیت دسترسی دارند و این مسئله در ارائه خدمات بهتربه زائران سرزمین وحی موثر خواهد بود.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد:  اولویت ما ارائه خدمات مناسب به زائران بوده و امکان برگشت زودتر پزشکان که قرار است همکاری با ما داشته باشند وجود ندارد؛ چرا که پیش‌بینی‌هایی برای فعالیت این عزیزان انجام شده و باید توجه داشت اتفاقات حج قابل پیش‌بینی نیست ودر این زمینه نیازمند همکاری تمامی افراد حاضر در کادر پزشکی هستیم.

کد خبر 4344962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha