۲۲ تیر ۱۳۹۷، ۱۵:۵۳

امام جمعه بجنورد:

حضرت معصومه(س) الگوی عفت و حجاب برای دختران است

حضرت معصومه(س) الگوی عفت و حجاب برای دختران است

بجنورد- امام جمعه بجنورد گفت: زنان و دختران مسلمان، پاکدامنی، عفت و حجاب را از زندگی حضرت فاطمه معصومه(س) بیاموزند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی در خطبه های نماز جمعه این هفته بجنورد، با بیان اینکه شایسته دختران مسلمان  ایران است که روز ولادت حضرت معصومه(س) به نام آنان نام گذاری شده، اظهار کرد: دختران نظام اسلامی ایران قدر خود را بدانند و در مسیر عفت، حیا و پاکدامنی قدم بردارند تا موفق شوند.

یعقوبی تاکید کرد: دختران ایرانی مراقب باشند تا ذهن و فکر آنان بازیچه دست دشمنان نظام اسلامی قرار نگیرند.

امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) برکت ایران هستند

وی در ادامه با بیان اینکه امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) برکت ایران هستند، افزود: کریم اهل بیت و کریمه اهل بیت به ایران آبرو داده اند و آبادی و عزت ایران اسلامی از وجود این دو گوهر گران بها در کشور است.

خطیب نماز جمعه بجنورد ادامه داد: امروز قم به برکت وجود حرم حضرت معصومه(س) مرکز حوزه علمیه شده و مراجع بزرگ اسلام از سراسر جهان برای تدریس و تربیت و تعلیم به خاک قم، قدم می گذارند.

یعقوبی تصریح کرد: امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) سرفصلی برای کرامت انسان ها بوده اند به همین سبب دهه کرامت به مناسب تولد این دو بزرگوار نام گذاری شده است.

وی همچنین به هفته حج و فرا رسیدن موسم حج اشاره کرد و گفت: حج یکی از ارکان دین اسلام است که نباید تعطیل شود بلکه همیشه باید به خوبی مورد استقبال قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی بیان کرد: حج یک واجب عملیاتی است چرا که علاوه بر داشتن مبدا و معاد، توحید، امامت و نبوت در آن وجود دارد و به معنای کامل تر حج تمام دین است.

یعقوبی با بیان اینکه حضور مسلمان در کناریکدیگر، نقشه های دشمنان اسلام ر ابرهم می زند، گفت: حج قدرت و عظمت اسلام را به رخ جهانیان و دشمنان اسلام می کشاند.

وی تاکید کرد: حج برای افراد توانمند واجب است از این رو آنانی که توان رفتن به این سفر معنوی را دارند، خود را آماده کنند.

یعقوبی اعلام کرد: در حج ابراهیمی باید اصول ولایت را با پیروی از ولایت و شناختن بت‌های زمان انجام دهیم، در واقع حج منبری بر بلندای بام انسانیت است.

وی اضافه کرد: دنیای اسلام هنوز نتوانسته حج را درست برگزار کند، اگر حج به خوبی انجام می‌شد امروز برخی کشورهای به ظاهر مسلمان خار و ذلیل نبودند.

کمک ۵۰ هزار تومانی به مددجویان بهزیستی مشکل آنان را رفع نمی کند

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در بخشی دیگر از سخنان خود به روز بهزیستی اشاره کرد و گفت: مسئولان بهزیستی باید بیشتر به مددجویان خود کمک کنند چرا که گلایه دارند هرچند ماه یکبار تنها ۵۰ هزار تومان مستمری به آنان داده می شود.

یعقوبی اظهار کرد: یاری رساندن به افراد ناتوان ضروری است، کمک ۵۰ هزار تومانی مشکلات این قشر را رفع نمی کند.

کد خبر 4345461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha