۲۷ تیر ۱۳۹۷، ۱۱:۵۸

در گفتگو با مهر اعلام شد؛

عرضه ۲ واکسن بیماری‌های طیور تا پایان سال

عرضه ۲ واکسن بیماری‌های طیور تا پایان سال

رییس موسسه واکسن و سرم سازی رازی بابیان اینکه تا پایان امسال۲ واکسن سه گانه نیوکاسل و آنفلوانزا و گامبورو به بازار عرضه می شود،گفت: نگرانی بابت تامین واکسن دامی و طیور مورد نیاز وجود ندارد.

علی اسحاقی، رییس موسسه واکسن و سرم سازی رازی در گفتگو با مهر ایران را کشوری موفق در تولید واکسن انسانی و حیوانی معرف کرد و گفت: در حوزه دامپزشکی موسسه سرم سازی رازی تاکنون دستاوردهای علمی خوبی داشته است که از جمله آن می توان به تولید واکسن بورس عفونی (گامبورو)، دوگانه نیوکاسل و آنفلوانزا طی سه چهار سال اشاره کرد.

وی اظهارامیدواری کرد: تا پایان امسال نیز ۲ واکسن سه گانه نیوکاسل و آنفلوانزا و گامبورو به بازار عرضه خواهد شد. واکسن سه گانه واکسنی است که در قالب یک واکسن، همزمان با سه بیماری مقابله می شود. 

اسحاقی افزود: هیچ نگرانی بابت تامین واکسن دامی و طیور مورد نیاز در کشور وجود ندارد و اکنون علاوه بر تامین نیاز داخلی، بخشی از تولیدات نیز صادر می شود. به عنوان مثال سال گذشته میلادی نزدیک ۱۲۰ هزار آمپول ضد مار و عقرب تولید و صادر شد که تلاش می شود این میزان به ۱۴۵ هزار آمپول افزایش یابد.

وی اضافه کرد: هم اکنون با وجود مشکلات، کیفیت محصولات این موسسه هیچ افتی نداشته و طبق آخرین استانداردهای روز دنیا تولید و وارد بازار می شود به همین دلیل این محصول ها قابل رقابت با نمونه های مشابه خارجی هستند.

کد خبر 4350391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha