۳۰ تیر ۱۳۹۷، ۱۴:۴۲

رئیس سازمان صنعت استان قزوین:

۱۲۵۰ طرح صنعتی در استان قزوین در حال اجراست

۱۲۵۰ طرح صنعتی در استان قزوین در حال اجراست

قزوین- رئیس سازمان صنعت استان قزوین گفت: در حال حاضر ۱۲۵۰ طرح صنعتی در استان با پیشرفت ۱۰ تا ۸۰ درصدی درحال اجراست که با تکمیل آنها برای ۵ هزار نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی پرزحمت در مراسم روز صنعت و معدن که با حضور معاون وزیر صنایع در قزوین برگزار شد اظهارداشت: تاکنون ۳۹۳۰ فقره پروانه صنعتی با اشتغالزایی ۱۰۵ هزار شغل در استان صادر شده و جایگاه خوبی در تولید در اختایر استان است.

وی اضافه کرد: در استان قزوین همکاری استانداری یا صنعت و سایر دستگاههای اجرایی خوب است و در ستاد های تسهیل کارهای خوبی برای حل مشکلات تولیدکنندگان صورت گرفته است.

رئیس سازمان صنعت استان قزوین تصریح کرد: ۱۲۵۰ طرح صنعتی در استان داریم که از ۱۰ تا ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با تکمیل انها برای ۵ هزار نفر شغل ایجاد خواهد شد.

پرزحمت تصریح کرد: در ستاد تسهیل استان ۱۰۸۰ واحد صنعتی وام گرفتند و۴۹۳ واحد صنعتی مشکلاتشان در ستادها بررسی و برای حل انها اقدام شد.

وی اضادفه کرد: در شورای معادن برای حل موانع تولید اقدام شد و برای واحدخهایی که دچار مشکللات تولید بودند نیز حمایت لازم صورت گرفت تا به چرخه تولید بازگردند و برخی نیز برای طرح توسعه اقدام کردند.

۱۶۰ میلیون دلار صادرات از استان قزوین

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اظهارداشت: در سه ماهه امسال ۱۶۰ میلیون دلار صادرات از گمرک استان محقق شده که با رشد  ۱۱درصدی مواجه بودیم.

وی اضافه کرد:در بخش واردات هم ۱۵۳ میلیون دلار کالا وارد شده که بیشتر مواد اولیه صنایعه بوده است.

پرزحمت گفت: در نوسازی صنایع رتبه ۵ کشوری را کسب کرده ایم و در بخش بازرسی هم فعالیت خوبی صورت گرفته تا کسانی که ارز دولتی می گیرند شناسایی و کنترل شوند.

وی اضافه کرد: ما نیز باور داریم که باید اعتماد سازی و شفاف سازی صورت گیرد زیرا این کار به نفع مردم و تولید کننده و دولت است.

در این مراسم از ۵۴ نفر واحد نمونه شامل ۲۹ واحد نمونه. ۸ طرح تحقیقی. ۸ طرح نمونه صنعتی. ۶ پیش کسوت صنعتی. ۳ پیش کسوت معدنی و ۸ پیش کسوت اصناف تجلیل شد.

کد خبر 4352822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha