۱۶ مرداد ۱۳۹۷، ۲۲:۲۱

معاون استانداری ایلام:

مسیر مهران به بدره عراق نهال کاری می شود

مسیر مهران به بدره عراق نهال کاری می شود

ایلام-معاون اقتصادی استانداری ایلام گفت: مسیر مهران به بدره عراق نهال کاری می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، ایوب درویشی روز سه شنبه در دیدار با معاون استاندار واسط عراق اظهار کرد: استفاده از تجربیات منابع طبیعی و درختکاری ایلام در توافقات دوجانبه میان مقامات دو استان همواره مورد تاکید بوده است.

وی افزود: نهال کاری مسیر مهران به بدره عراق به طول ۸۰ کیلومتر در سال های اخیر آغاز شده و هم اکنون چاله کنی انجام گرفته است.

معاون استاندار ایلام تاکید کرد: کاشت نهال بیابان زدایی و مبارزه با آفات مزارع بر روی کره زمین خدمت به کل بشریت است و در این زمینه می توان گفت که کاشت نهال بین مهران و بدره را می توان یک انقلاب بیولوژیکی در دنیا نامید.

درویشی از آمادگی استان برای ایجاد یک نهالستان در استان واسط خبر داد و گفت: نهال های مورد نیاز مسیر مهران تا بدره هم اکنون آماده کاشت هستند و هیچ محدودیتی در انتقال و تامین آنها وجود ندارد و به هر میزان که عراقی ها قادر به کاشت باشند می توانیم برای آنها نهال ارسال کنیم.

معاون استاندار ایلام یکی دیگر از درخواست های مقامات استان واسط را تردد سهل و بدون ویزای شهروندان استان واسط به استان ایلام عنوان کرد و گفت: با توجه به تحریم های اعمال شده از جانب دشمنان، ورود شهروندان عراقی به استان ایلام می تواند در راستای ارزآوری و تبادلات اقتصادی استان نقش بسزایی داشته باشد که در این راستا استان ایلام موافق اجرای این تصمیم است و در حال پیگیری برای اخذ مجوزات لازم از وزارت امور خارجه است.

وی ادامه داد: توافق شده است هر هفته ۵ هزار اصله نهال به کشور عراق صادر و در مقابل نهال درخت خرما به استان وارد شود تا در مسیرهای منتهی به مهران کاشت شوند.

کد خبر 4368905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha