۳ شهریور ۱۳۹۷، ۱۳:۲۲

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی:

۱۴۵ کلاس درس در خراسان جنوبی به بهره‌برداری می‌رسد

۱۴۵ کلاس درس در خراسان جنوبی به بهره‌برداری می‌رسد

بیرجند- مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی گفت: ۱۴۵ کلاس درس تا مهرماه سال جاری در استان به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا بیکی پیش از ظهر شنبه در مراسم افتتاح سالن ورزشی هنرستان کار و دانش امام خمینی(ره) بیرجند بیان کرد: سرانه فضای آموزشی در کشور ۵.۱۸ و در خراسان جنوبی ۶.۷۷ است.

وی با بیان اینکه پراکندگی جمعیت و کلاس‌های با جمعیت پایین در نرخ سرانه آموزشی تأثیرگذار است، افزود: اگرچه از میانگین کشوری بالاتر هستیم اما این امر به معنی بی‌نیازی استان از فضای آموزشی نیست.

بیگی با اشاره به کمبود فضای آموزشی در سطح استان بیان کرد: علی‌رغم تنگناها، ۱۴۵ کلاس درس به مدارس اخراسان جنوبی اضافه می‌شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی ادامه داد: از این تعداد، ۴۶ کلاس درس در بیرجند بوده و در مهرماه سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه این پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد، اظهار کرد: از این میزان ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کمک‌های مردم و خیرین بوده است.

بیکی ادامه داد: همچنین سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات استانی و چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات ملی بوده است.

وی بیان کرد: در سال جاری تخصیص اعتبارات ملی در دو ردیف ۱۰۰ درصد بوده که این امر در احداث کلاس‌های درس بسیار تأثیرگذار است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی افزود: همچنین ۷۶ درصد از تخصیص نفت را دریافت کرده‌ایم که ۲۵ درصد به صورت نقدی بوده است.

کد خبر 4383907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha