۳ شهریور ۱۳۹۷، ۱۵:۰۹

«محرمان خلوت انس» خواندنی شد

«محرمان خلوت انس» خواندنی شد

کتاب «محرمان خلوت انس»  با موضوع نگاهی به مشاهیر مدفون در تکیه ریزی تخت فولاد منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «محرمان خلوت انس»   با موضوع نگاهی به مشاهیر مدفون در تکیه ریزی تخت فولاد به قلم پژمان دادخواه و مقدمه حسن بلخاری قهی توسط نشر تمدن علمی منتشر شد و گروه مطالعاتی فرهنگ و هنر انتشارات تمدن علمی با نشر این اثر رسماً کار خود را آغاز کرد.

 این مدرس دانشگاه و پژوهشگر هنر درباره محتوا و بخش‌های این کتاب به خبرنگار مهر گفت: در این کتاب مشاهیر مدفون در تکیه ریزی تخت فولاد معرفی شده‌اند. این کتاب دارای چهار فصل است که در فصل اول تکیه ریزی معرفی می‌شود و کلیاتی درباره این تکیه و موقعیت آن بیان شده است. سه فصل دیگر به معرفی مفاخر و مشاهیر اختصاص یافته است. فصل دوم مشاهیر در مذهب، فصل سوم مشاهیر در هنر و ادبیات و فصل چهارم مشاهیر در فرهنگ و سیاست را شرح می‌دهد.

به گفته وی در این اثر پژوهشی زندگانی، آثار و اقدامات ۲۸ تن از مفاخر و رجال تمدن‌ساز این سرزمین همچون شیخ مرتضی ریزی، ملامحمدحسین فشارکی، ملامحمدجواد آدینه‌ای، استاد عبدالحسین برازنده، محمدحسین میرزا فصیح خاقانی، میرمحمدمهدی خلیقی‌پور، محمدباقر انواری، عزیزالله خان شکیبا، احمدخان فاتح الملک، مصطفی فاتح، محمدعلی دانش، محمدعلی مهرداد و ... شرح داده شده است.

کد خبر 4384104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha