۱۲ شهریور ۱۳۹۷، ۱۵:۵۰

«تل زینبیه» پس از تکمیل طرح توسعه چه نمایی خواهد داشت؟+تصاویر

«تل زینبیه» پس از تکمیل طرح توسعه چه نمایی خواهد داشت؟+تصاویر

سایت رسمی آستان قدس حسینی تصاویر جدیدی از طراحی نهایی مقام تل زینبیه در مجاورت بارگاه سیدالشهدا علیه السلام پس از تکمیل پروژه توسعه را منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات، این پروژه در چارچوب توسعه حرم امام حسین (ع) است که آستان قدس حسینی به منظور استقبال از شمار روزافزون زائران اجرا می کند.

محمد حسن کاظم، رئیس بخش پروژه های مهندسی به سایت رسمی آستان قدس حسینی گفت: هدف از توسعه مقام تل زینبیه کاهش ازدحام زائران در حین ادای زیارت است.

وی با بیان اینکه این پروژه در زمینی به مساحت ۳ هزار متر مربع اجرا می شود که به مساحت ۳۰۰ متر مربع کنونی افزوده شده است، تاکید کرد، طراحی شامل فضاهای خدمات رسانی گسترده به مردان و زنان می شود.

کاظم تصریح کرد، طراحی جدید، میراث مذهبی و سنتی این مقام را شبیه سازی می‌کند بطوریکه هویت تل زینبیه را در حافظه مردم کربلا و زائران ماندگار خواهد کرد.

براساس این گزارش، فاز نخست طرح توسعه حرم سیدالشهدا(ع) مزین بنام صحن عقیله بنی هاشم حضرت زینب(س) بخشی از طرح جامع توسعه با زیربنای ۱۶۰.۰۰۰ متر مربع با حمایت‌های خیرین و کمک‌های مردمی و همت ستاد بازسازی عتبات عالیات اجرا می‌شود.پروژه صحن عقیله بنی‌هاشم حضرت زینب(س) بخشی از طرح ۳۸ هکتاری توسعه حرم امام حسین(ع) محسوب می‌شود که در این بخش تنها ۵ هکتار در حال ساخت و ساز است.

این صحن که در ۴ طبقه احداث خواهد شد در ضلع جنوب غربی حرم و در سمت باب الراس، باب القبله، خیمه گاه و تل زینبیه واقع شده است.

این صحن مجموعه ای از شبستان های زیارتی، فضای رو باز، کتابخانه، موزه و دارالضیافه خواهد بود. همچنین با اجرای این صحن تل زینبیه به شکل تپه احیا خواهد شد.

کد خبر 4393078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha