۱۶ شهریور ۱۳۹۷، ۱۵:۱۳

هامون وزیری مقدم در گفتگو با مهر:

محسن وزیری مقدم در رم دفن می‌شود/ مبارزه هنرمند با سرطان روده

محسن وزیری مقدم در رم دفن می‌شود/ مبارزه هنرمند با سرطان روده

هامون وزیری مقدم از بیماری سرطان روده پدرش و همچنین تدفین پیکر این هنرمند پیشکسوت ایرانی در قبرستان هنرمندان شهر رم خبر داد.

هامون وزیری مقدم فرزند محسن وزیری مقدم هنرمند نقاش و طراح و پژوهشگر که صبح امروز ۱۶ شهریور در رم درگذشت، درباره فوت این هنرمند پیشکسوت به خبرنگار مهر گفت: پدرم حدود دو سال بود که سرطان روده داشت و از آنجایی که سرطان در سنین بالا روند کندی دارد، مدام در حال جنگ با این بیماری بود اما از یک هفته پیش به دلیل برونشیت شدید تنفسی در بیمارستانی در رم بستری شده بود و درنهایت امروز صبح ۱۶ شهریورماه در بیمارستان و در آرامش چشم از جهان فروبست.

وی در مورد تدفین پیکر استاد وزیری مقدم در رم یا ایران توضیح داد: تصمیم داریم پدرم را در قبرستانی که متعلق به هنرمندان ایتالیایی است، دفن کنیم چراکه جایی که محسن وزیری مقدم در هنر مدرن شکوفا شد، این شهر بود.

وزیری مقدم بیان کرد: آخرین کاری که محسن وزیری مقدم در رم انجام داد، مربوط به اکتبر ۲۰۱۷ بود که یک کار شنی در اندازه ۹ در ۷ متر را کلید زد و به پایان رساند. همچنین تیرماه ۹۷ نیز نمایشگاهی با عنوان «نقش برجسته های هندسی» محسن وزیری مقدم در گالری اعتماد برپا شد. وی در آن زمان بیمار بود اما مدام در حال جنگ بود و بعد از مدتی ضعف در بدنش به وجود آمد.

وی در پایان به چاپ کتابی از زندگینامه پدرش اشاره کرد و گفت: کتاب «یادمانده‌ها» محسن وزیری مقدم شامل زندگینامه، خاطرات و سفرنامه‌های او دو هفته پیش توسط انتشارات نظر منتشر شد و به بازار آمد و وقتی کتاب را به پدرم نشان دادم خیلی خوشحال شد.

کد خبر 4396481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha