توسط شبکه رسانه ای صف صورت؛

موشن گرافیک «در امتداد حسین» تولید شد

موشن گرافیک «در امتداد حسین» تولید شد

موشن گرافیک «در امتداد حسین» با هدف پرداختن به ارتباط ناگسستنی نهضت خمینی کبیر با حماسه حسینی توسط شبکه رسانه ای صف تهیه و تولید شد.

به گزارش خبرنگار مهر، میلاد امینی موحد با اشاره به فرا رسیدن چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی؛ تولید آثار هنری در این رابطه را ضروری دانست و تأکید کرد: هر اتفاق و پدیده ای که با هنر آمیخته و معرفی نشود محکوم به شکست است و این تکلیف هنرمندان ایرانی را در آستانه چلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی سنگین تر می کند.

مسئول شبکه رسانه ای صف در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: تقارن سال هزار و چهارصد و چهل هجری با چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی بهانه ای شد تا در قالب موشن گرافیک و با استفاده از ظرفیت های هنری به این موضوع بپردازیم.

وی از رونمایی موشن گرافیک در امتداد حسین به مناسبت ایام محرم و صفر از شبکه های سیما خبر داد و افزود: ترجمه این موشن به دو زبان عربی و انگلیسی نیز در دستور کار تیم موشن گرافیک شبکه رسانه ای صف هست که پس از اتمام در ایام حماسه اربعین حسینی رونمایی خواهد شد.

وی به تلاش مستمر بیش از سه هفته عوامل برای تولید این موشن نیز اشاره کرده و گفت: عوامل تولید «در امتداد حسین» که همگی از جوانان مومن و انقلابی اهواز هستند این اثر را به رهبر معظم انقلاب تقدیم می کنند.

نکات مهم لحاظ شده در موشن گرافیک در امتداد حسین

* شروع شدن فیلم با تاریکی صفحه که نماد جهل است و در ادامه روشن شدن صفحه همزمان با بعثت پیامبر و شنیده شدن آیه قرآن (اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّکَ الَّذِی خَلَقَ)

*در مرکز تصویر از شمارنده ای جهت شمارش سال ها استفاده می شود که نماد رمزگشایی از تاریخ هجری قمری است و به همین دلیل از  سال یک هجری آغاز و  سال ۱۴۴۰ به اتمام می رسد.

*پرداختن به واقعه غدیر و جنگ صفین قبل از واقعه عاشورا کنایه از ریشه دار بودن دو واقعه قبلی در فاجعه خونین کربلای ۶۱ ه.ق است.

*طنین انداز بودن صدای «لبیک یا حسین» با پس زمینه عزاداری در تصویر و ادامه این صوت تا سال انتهای فیلم نشان از جاویدان بودن نام و یاد حسین بن علی در تاریخ است. «ویبقی الحسین...»

*بعد از واقعه کربلا به برخی از قیام های برجسته در تاریخ به خونخواهی سیدالشهدا اشاره گذرا می شود تا به قیام امام خمینی در ایران اسلامی می‌رسد.

*وقتی شمارنده به قیام مردم ایران در سال ۱۳۹۹ ه.ق که منتهی به پیروزی انقلاب اسلامی ایران می رسد شعارهای مردم در ایام انقلاب که رنگ و بوی حسینی دارد منتشر می شود.

*اشاره به شروع جنگ تحمیلی و فتح خرمشهر در این فیلم کنایه از پیش رو بودن خرمشهرهاست که قرین پیروزی هستند.

*وقتی شمارنده به سال ۱۴۴۰ ه.ق می رسد رنگ آن به سه رنگ پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران تبدیل شده و نمایی از شهرهای ایران که هم پرچم عزای حسینی در آن نصب شده و هم پرچم ملی ایران به اهتزاز در آمده است به نمایش در می آید.

*سخن امام خمینی که محرم و صفر است که اسلام را نگه داشته است حسن ختام این موشن گرافیک است و مخاطب را به این سو رهنمون می کند که حماسه خمینی در پرتو نهضت حسینی است.

فیلم کوتاه «در امتداد حسین» در قالب موشن گرافیک به مدت دو دقیقه و چهل ثانیه توسط جمعی ازجوانان مومن و انقلابی در شبکه رسانه ای صف و مرکز عصر ظهور اهواز برگرفته از منبر هیئت روضه الزهرا با موضوع «ازقیام حسینی تاانقلاب خمینی بود» تهیه و تولید شده است.

کد خبر 4417447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • زهرا کمایی IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۹
      2 0
      کجا میشه این فیلم رو دید؟
      • رضا ناصری IR ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۹
        1 0
        من هم خیلی علاقمند شدم ببینم این کلیپ رو بعد از مطالعه این مصاحبه