آنروا بخشی از کارمندان خود را از نوار غزه خارج می‌کند

آنروا بخشی از کارمندان خود را از نوار غزه خارج می‌کند

آژانس امدادرسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی موسوم به «آنروا»، بخشی از کارمندان خود را از نوار غزه خارج کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، آژانس امدادرسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی موسوم به «آنروا» با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده که بخشی از کارکنان خود را بدلایل امنیتی از نوار غزه خارج خواهد کرد.

خارج کردن بخشی از کارکنان بین‌المللی آنروا پس از آن صورت می‌گیرد که نوار غزه شاهد تظاهرات مسالمت‌آمیز فلسطینیان علیه کاهش بودجه و کمک‌های مالی این آژانس متعلق به سازمان ملل بود.

با این حال آنروا اعلام کرده است که همچنان مدیر عملیات‌ها و برخی دیگر از کارکنان بین‌المللی این نهاد در نوارغزه باقی خواهند ماند و فعالیت‌های این سازمان ادامه خواهد داشت.

از سوی دیگر خارج شدن بخشی از کارکنان آنروا بدنبال تصمیم آمریکا برای توقف کمک مالی ۳۰۰ میلیون دلاری به این آژانس صورت می‌گیرد، هرچند آنروا پیشتر اعلام کرده بود که قطع کمک‌های مالی آمریکا تاثیری بر فعالیت‌های آن نخواهد داشت.

پیش از این نیز آنروا تعدادی از موقعیت های شغلی خود در نوار غزه را تعدیل کرده بود که این امر باعث نارضایتی و اعتراض کارمندان فلسطینی این سازمان شده است.

آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی در خاورمیانه معروف به آنروا، توسط سازمان ملل در دسامبر ۱۹۴۹ ایجاد و هدف آن امداد رسانی و ارائه کمک‌های انسانی برای حمایت از ۵ میلیون آواره فلسطینی عنوان شد. این آوارگان شامل فلسطینیانی بودند که در نتیجه جنگ‌های تحمیلی صهیونیست‌ها در فاصله ۱۹۴۸ تا ۱۹۶۷ همراه با فرزندان و خانواده خود مجبور به فرار از خانه و آواره شده  بودند.

کد خبر 4419080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha