۱۶ مهر ۱۳۹۷، ۹:۲۲

در قزوین صورت گرفت؛

بازدید اعضای کمیسیون ویژه حمایت از تولیدملی از یک واحد تولیدی

بازدید اعضای کمیسیون ویژه حمایت از تولیدملی از یک واحد تولیدی

قزوین- معاون وزیر صنعت و اعضای کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی از یک واحد تولید لوازم خانگی در شهر صنعتی البرز بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن صالحی نیا معاون امور صنایع وزارتخانه و اعضای کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ روز دوشنبه از کارخانه های استان بازدید کردند.

شرکت کارخانجات تولید لوازم خانگی از قدیمی ترین کارخانجات استان در شهر صنعتی البرز است که مورد بازدید قرار گرفت.

این واحد تولیدی  ۲۰۰ هزار دستگاه انواع کولر آبی و ۳۰۰ هزار یخچال و فریزر، ۵۰ هزار دستگاه جارو برقی، ۴۰۰ هزار دستگاه ماشین لباسشویی تولید می کرد که در حال حاضر دچار رکود در تولید و فروش شده است.

در این واحد ۵۸۰ نفر مشغول به کار بودند.

این واحد تولیدی در سه ماه گذشته تنها ۳۴ هزار دستگاه لوازم خانگی تولید کرده است.

رحمانی نیا: قادریم کمپرسور های مورد نیاز یخچال را در داخل بسازیم

در ادامه حسین رحمانی نیا مدیرعامل کارخانه گزارشی از فعالیتهای واحد ارائه کرد.

مدیر این واحد تولیدی گفت: این واحد با ۶۵۰ نیرو از قدیمی ترین واحدهای تولید لوازم خانگی است که با توجه به کیفیت توانسته با همه مشکلات به تولید ادامه دهد.

وی افزود: این واحد در صورت حمایت قادر است تا یک هزار نفر را مشغول کار کرده و تولید را دو برابر کند.

مدیر این واحد تولیدی عنوان کرد: این واحد قادر است تا سه شیفت کار کند و نیاز کشور را تامین کند اما باید مسئولان از تولیدکننده کالای ایرانی حمایت کنند.

وی تصریح کرد. اجازه ندهید کالای خارجی وارد شود و با احتکار و بهانه کمبود بازار دوباره اجازه واردات بی رویه کالای خارجی داده شود تا تولید ملی آسیب ببیند.

رحمانی نیا یادآور شد: تغییر مدیریت و بی ثباتی در واحدهای تولیدی مشکل ساز است و از کمیسیون صنایع مجلس انتظار حمایت جدی داریم.

وی افزود: چند محصول اولیه مانند ورق فولاد، پتروشیمی که موادی مانند گرانول است نیاز داریم که باید تامین شود ودر شرایطی که نیاز داخلی بازار ایران به  ۴ میلیون یخچال و فریزر است و کمپرسور آن ها از خارج وارد می شد که قبلا قیمت آن  ۷۵ هزار تومان بود که بعد از مدتی دو برابر شد در حالی که هیچ تکنولوژی پیچیده ندارد و در همین واحد قادر به تولید آن هستیم.

رحمانی نیا گفت: شاید ظاهر تولیدات ما ساده است اما کیفیت ما بالاست، هرچند در سال قبل مشکل فروش داشتیم اما امروز که بازار نیاز دارد مواد اولیه نداریم و باید پرسید چرا یک دفعه فولاد مورد نیاز این واحدها که در داخل موجود است تامین نمی شود، ما با این شرایط باز حاضریم به هر قیمتی فولاد بخریم زیرا تولید ما در سه ماه گذشته بشدت کاهش یافته است.

وی بیان کرد: امروز قیمت خرید مواد اولیه باید نقد داده شود در حالیکه در گذشته در شش ماه پرداخت می شد لذا انتظار داریم به ما اعتماد کنید در سه شیفت اماده تولید هستیم و می توانیم  این واحد را که متعلق به تامین اجتماعی است سرپا نگهداریم تا هم دولت و هم مردم سود کنند.

رحمانی نیا با بیان اینکه ما امروز برای ۴۰۰ نفر ظرفیت ایجاد اشتغال داریم یادآور شد: مشکل مالیاتی داشتیم که نپذیرفتند تا بدهی ها تقسیط شود و تامین اجتماعی هم بسرعت طلب خود را وصول کرد و ما هم از استاندار کمک خواستیم و معتقدیم اگر با برنامه و استراتژی از تولید حمایت می شد مشکلات کمتری داشتیم.

مدیر این واحد بیان کرد: ما آمادگی تولید محصولاتی را داریم که به خارج هم صادر شود اگر مواد اولیه ما تامین شود تمام قد آماده تولید و اشتغال هستیم.

کد خبر 4423922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha