۱۶ مهر ۱۳۹۷، ۱۰:۳۳

فرمانده ناجا:

همیاران پلیس سرمایه های اجتماعی ناجا هستند

همیاران پلیس سرمایه های اجتماعی ناجا هستند

فرمانده نیروی انتظامی گفت: همیاران پلیس سرمایه های اجتماعی ناجا هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حسین اشتری در همایش طلایه داران فرهنگ ترافیک که صبح امروز با حضور فرهنگیان و دانش آموزان و همیاران پلیس راهور برگزار شد، افزود: همیاران پلیس سرمایه اجتماعی نیروی انتظامی هستند.

وی افزود: بیش از ۱۰ میلیون همیار پلیس در کشور داریم که نمایندگان پلیس راهور در خانواده ها به شمار می روند.

فرمانده نیروی انتظامی با تاکید بر اهمیت فرهنگ سازی در حوزه ترافیک خاطرنشان کرد: هر چه فرهنگ ترافیک را ارتقا دهیم برای سلامت جامعه، سلامت رانندگان و سرنشینان خودرو موثر است.

سردار اشتری با بیان اینکه طی سال های گذشته تعداد موتورسیکلت ها و خودروها به طرز چشمگیری افزایش یافته است گفت: با وجود افزایش تعداد موتورسیکلت و خودروها در کشور میزان تصادفات و تلفات رانندگی کاهش داشته است. این نشان می دهد با برنامه ریزی خوب و مشکل کردن سهم همه دستگاه ها در ارتقا فرهنگ ترافیکی می شود تصادفات و تلفات را کاهش دهیم.

وی با تاکید بر نقش همیاران پلیس و خانواده ها در کاهش تخلفات رانندگی افزود: این ظرفیت در کشور وجود دارد و خانواده ها در کنار نیروی انتظامی نقش موثری در کاهش تصادفات رانندگی دارند که این مهم با حضور همیاران پلیس شتاب بیشتری خواهد داشت.

فرمانده ناجا تاکید کرد: باید در این حوزه به سمتی برویم که خواسته رهبری مبنی بر کاهش تلفات رانندگی را اجرایی کنیم. دستگاه ها باید زیرساخت های لازم را به این منظور ایجاد کنند.

سردار اشتری گفت: نقاط حادثه خیز در جاده های کشور باید کاهش یابد و خودروها از ایمنی کامل و استاندارد لازم برخوردار شوند. همچنین توجه به قوانین راهنمایی و رانندگی الزامی است زیرا هر کجا به قانون توجه کردیم موجب امنیت و آرامش در جامعه شد.

فرمانده نیروی انتظامی در پایان اظهار امیدواری کرد قانونگرایی در جامعه بیشتر مورد توجه قرار گیرد و رویکرد ناجا را آموزش همگانی در جهت ارتقا فرهنگ ترافیکی اعلام کرد.

کد خبر 4424049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha