۱۶ مهر ۱۳۹۷، ۱۱:۵۱

فرمانده انتظامی گرمسار:

وقوع جرم در گرمسار ۴ درصد کاهش‌یافت/ افزایش ۶۲ درصدی دستگیری

وقوع جرم در گرمسار ۴ درصد کاهش‌یافت/ افزایش ۶۲ درصدی دستگیری

گرمسار – فرمانده انتظامی گرمسار گفت: وقوع جرم در این شهرستان طی شش‌ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش چهار درصدی روبرو بوده است.

ابوذر قربانی در گفتگو با خبرنگار مهر به مناسبت هفته ناجا و با تأکید بر لزوم تقویت زیرساخت‌های امنیتی در گرمسار، تأکید کرد: در شش ماه ابتدای سال میزان وقوع جرم در شهرستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته چهار درصد کاهش‌یافته و معتقد هستیم که حفظ امنیت عمومی یکی از مهم‌ترین اولویت‌های نیروی انتظامی محسوب می‌شود که در این راستا اقدامات مؤثری در حوزه‌های پیشگیری از وقوع جرم و فرهنگ‌سازی و تبلیغات محیطی انجام‌شده است.

وی بابیان اینکه از ابتدای سال ۹۷ تا پایان شهریورماه میزان وقوع جرائم در گرمسار با کاهش چهاردرصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته مواجه بود، تصریح کرد: در حوزه سرقت در این مدت با افزایش هفت درصدی کشفیات سرقت مواجه بودیم.

افزایش ۶۲ درصدی دستگیری جرائم مواد مخدر

فرمانده انتظامی گرمسار از افزایش چهاردرصدی سرقت در این شهرستان خبر داد و گفت: جرائمی مانند نزاع و درگیری در دو بخش فردی و دسته‌جمعی طبقه‌بندی می‌شود که در حوزه فردی یک درصد و در حوزه دسته‌جمعی ۵۳ درصد کاهش‌یافته است.

وی با اشاره به عزم جدی مأموران پلیس برای کاهش نرخ اعتیاد بیان کرد: در این راستا میزان دستگیری فروشندگان، معتادان و خریداران مواد مخدر بالغ‌بر ۶۲ درصد افزایش داشت.

قربانی بابیان اینکه میزان کشفیات مواد مخدر در این مدت بالغ‌بر ۴۴ درصد کاهش داشته است، تصریح کرد: اعتیاد یکی از مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی است که حجم گسترده‌ای از اقشار مختلف جامعه را گرفتار می‌کند لذا باید در این راستا علاوه بر فرهنگ‌سازی اقدامات لازم برای جلوگیری از خریدوفروش مواد مخدر انجام شود.

افزایش ۳۶ درصدی تصادفات جاده‌ای منجر به فوت

فرمانده انتظامی گرمسار با اشاره به افزایش ۳۶ درصدی تصادفات جاده‌ای منجر به فوت در این شهرستان بیان کرد: میزان تصادفات جرحی در جاده‌های مواصلاتی بالغ‌بر ۳۱ درصد کاهش داشت.

وی با اشاره به آمار تصادفات درون‌شهری نیز ابراز داشت: میزان تصادفات منجر به فوت در این بخش ۳۳ درصد افزایش و تصادفات جرحی ۱۷ درصد کاهش داشته است.

قربانی با تأکید بر لزوم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی یادآور شد: مأموران پلیس راهنمایی و رانندگی با سوداگران مرگ در بستر جاده‌های این شهرستان برخورد قاطع خواهند داشت.

کد خبر 4424150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha