۱۷ مهر ۱۳۹۷، ۱۰:۲۰

کتاب «سفر به اروپا: اسلام، مهاجرت و هویت» منتشر شد

کتاب «سفر به اروپا: اسلام، مهاجرت و هویت» منتشر شد

کتاب «سفر به اروپا: اسلام، مهاجرت و هویت» نوشته اکبر احمد توسط انتشارات مؤسسه بروکینگز منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر،اکبر احمد، یکی از محققان مشهور بین‌المللی اسلامی، در طول چهار سال با تیم تحقیقاتی خود به سراسر اروپا سفر کرد و از مسلمانان و غیر مسلمانان در تمام حوزه‌های زندگی مصاحبه کرد تا مسائل مربوط به اسلام، مهاجرت و هویت را بررسی کند. آنها با برخی از چهره‌های برجسته اروپا، از جمله رؤسای جمهور و نخست‌وزیران، اسقف اعظم، رؤسای احزاب راست و برخی از مردم اروپاییان در زمینه‌های مختلف صحبت کردند.

تنش در رابطه با اسلام در اروپا حتی قبل از ۱۱ سپتامبر نیز افزایش یافته بود. از آن زمان، وقایع مکرر تروریسم همراه با بحران پناهندگان، تقسیم بین جمعیت اکثریت و جوامع مسلمان را بیشتر است و این بحث را به مراتب بیش از نگرانی‌ها نسبت به زبان و گوشش زنان افزایش داده است.بسیاری از اروپایی‌ها معتقدند که اسلام به عنوان یک نیروی بیگانه، حتی نیروی وحشیانه‌ای است که آنها و جوامع آنها را تهدید و غارت می‌کند. در مقابل، مسلمانان در تلاش برای پیدا کردن یک مکان در اروپا در برخورد با این ناملایمتی‌ها هستند. در حای که، جنبش ضد یهودی و سایر اشکال تبعیض باعث می‌شود تا بسیاری از مردم در خانه‌های اروپایی خود بی‌خوابی داشته باشند.

یافته‌های آن‌ها داستان جایگاهی از اسلام را در تاریخ و تمدن اروپایی آشکار می‌کند که بیش از آنچه خواننده تصور کند در هم بافته و پیچیده است و هم سوءبرداشت‌ها را مشخص می‌کند و هم فرصت‌هایی را برای اروپا و جوامع مسلمان آن‌ها ایجاد می‌کند که روابط خودشان را بهبود ببخشند. این مطالعه‌ ضروری همراه با تحلیل اشتباهات و دلایل آن‌ها، چهارمین مطالعه در یک مطالعه‌ چهارگانه برای آزمایش روابط بین غرب و جهان اسلام است و پیشنهادهایی برای ترویج یکپارچگی و تکثرگرایی در قرن بیست و یکم ارائه می‌کند.

این کتاب ۵۹۲ صفحه دارد و در سال ۲۰۱۸ توسط انتشارات مؤسسه بروکینگز منتشر شده است.

کد خبر 4424619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha