۱۸ مهر ۱۳۹۷، ۹:۱۴

اثر اد حسین؛

کتاب «خانه اسلام: تاریخ جهانی» منتشر شد

کتاب «خانه اسلام: تاریخ جهانی» منتشر شد

کتاب «خانه اسلام: تاریخ جهانی» اثر اد حسین توسط انتشارات بلومزبری منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «خانه‌ اسلام» با عقلانیت و مسئولیت به دنبال ارائه‌ راهی جهت ورود به اندیشه‌ها و قلوب مسلمانان در تمام جهان است. این خانه به ما عدالت، محبوبیت و مهربانی محمد (ص) را معرفی می‌کند؛ بر اساس تفاسیری بر روی متون مقدس، اهداف قانون شریعت ارائه‌ مبنایی اخلاقی برای زندگی؛ زیبایی هنر اسلامی و نفوذ الوهیت در فضاهای عمومی و تنشی بین عرفان و ظاهرگرایی است که هنوز خانه‌ اسلام را تهدید می‌کند.

فاصله‌ بین اسلام و غرب در حال گسترش است. دینی غنی از ارزش‌ها و سنن قوی که موردتوجه تقریباً دو میلیارد نفر در سرتاسر جهان است، توسط غرب به‌عنوان چیزی ترسناک دیده می‌شود تا این‌که چیزی باشد که باید ادراک گردد. تیترهای احساسی و سیاست‌های سخت‌گیرانه دشمنی می‌پراکنند و احساسات، گفتمان‌ها و ادراکاتی را نادیده می‌گریند که پیش‌فرض مسلمانان امروز است.

فروکاست جهان اسلام و بحران‌های جاری مدیریت بدان معناست که یک گذشته‌ درخشان که پر از مقاصد فکری درخشان بوده است، اکنون مورد بهره‌کشی افراط‌گرایان قرارگرفته است و با اقدامات تروریستی به چالش کشیده شده است. مسلمانان چگونه می‌توانند با مسائلی مقابله کنند که در حال نابودی اسلام از درون هستند و غرب برای کمک به این هدف چه کمکی می‌تواند بکند؟

اد حسین به مهارت و اشتیاق ما را در سایه‌روشن‌های اسلام و مردمش به‌پیش می‌برد و معترض است که نیازی نیست جهان اسلام برای غرب ناآشنا بماند و نه دشمنش باشد، بلکه می‌تواند متحدی صلح‌جو باشد.

این کتاب در ۳۳۶ صفحه توسط انتشارات بلومزبری در سال ۲۰۱۸ منتشر شده است.

کد خبر 4425440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha