۱۷ مهر ۱۳۹۷، ۱۴:۱۴

فرمانده ناجا:

بهره گیری از فناوری‌های جدید در پلیس یک ضرورت است

بهره گیری از فناوری‌های جدید در پلیس یک ضرورت است

فرمانده ناجا با تأکید بر اینکه بهره گیری از فناوری های جدید برای پلیس یک ضرورت است، گفت: پلیس راهور بایستی از مجموعه ای به روز، با دقت، سریع، توانمند و با انگیزه بهره مند باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار حسین اشتری در مراسم افتتاحیه مرکز فرماندهی کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهور فرماندهی انتظامی تهران بزرگ که با حضور "محسن هاشمی" رئیس شورای شهر تهران ، سردار "رحیمی" فرمانده انتظامی تهران بزرگ و جمعی دیگر از مسئولان لشکری و کشوری برگزار شد، اظهار داشت: ناجا با توجه به گستردگی و تنوع مأموریت ها باید همواره از تکنولوژی روز استفاده کند.

فرمانده ناجا با تأکید بر اینکه بهره گیری از فناوری های جدید برای پلیس یک انتخاب نیست بلکه یک ضرورت است، گفت: پلیس راهور به دلیل اینکه در ارتباط مستقیم با شهروندان عزیز قرار دارد بایستی از مجموعه ای به روز که با دقت ، سرعت ، همکارانی توانمند و با انگیزه بهره مند باشد، برخوردار شود.

وی افزود: بحمدالله همکاران ما در مجموعه پلیس راهنمایی و رانندگی دانش محور ، متخصص و آشنا به مأموریت هستند اگر در کنار این سرمایه بزرگ نیروی انسانی تجهیزات نیز به روز رسانی شود می توانیم بهترین خدمت را به مردم عزیز ارائه دهیم.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه هر قدر در تردد خودروها تسهیل ایجاد شود به طور حتم به همان نسبت نیز اثر خود را در زندگی مردم خواهد داشت ، گفت: بیش از ۷ میلیون وسیله نقلیه در تهران بزرگ تردد می کند که ۳ میلیون موتورسیکلت و ۴ میلیون آن را خودروها تشکیل می دهند.

این مقام عالی انتظامی تصریح کرد: مدیریت این مجموعه بزرگ یک همکاری و تعامل دوسویه همه دستگاه ها ، نهادها و مردم با پلیس را نیاز دارد تا بتوانیم خود را برای رسیدن به هدف آماده کنیم.

وی با اشاره به تصویری که از مانیتورینگ در سالن بود، عنوان داشت: همین صحنه تصادف جرحی موتورسیکلتی را که ملاحظه می کنید، نشان می دهد  که  مأموران راهور برای تسهیل تردد و باز نگه داشتن مسیر نیروهای امدادی چه تلاش هایی می کنند.

این مقام ارشد انتظامی گفت: در نقاط حادثه خیز جاده ها و شهرها به غیر از اینکه رانندگان باید دقت لازمه را داشته باشند بایستی بررسی و ارزیابی های کارشناسانه به مسئولان ارائه شود تا آنان در صدد برطرف کردن این مشکل برآیند.

فرمانده ناجا تصریح کرد: با آگاه سازی رانندگان عزیز از نقاط حادثه خیز، توجه و دقت آنان در این مسیرها افزایش یافته و اشراف اطلاعاتی بر مسیرها می تواند در کاهش تصادفات و حوادث تأثیر بسزایی داشته باشد.

سردار اشتری خاطر نشان کرد: تمام تلاش ما این است که از ظرفیت های نیروی انتظامی و سامانه ها و زیرساخت های موجود کشور نهایت بهره مندی را داشته باشیم تا بتوانیم برای تسهیل امور مردم در راستای افزایش امنیت و آسایش آنان اقدامات به موقع و بهینه ای انجام دهیم.

وی عنوان داشت: امروز با اجرای برنامه های پیش بینی شده کارشناسان ان شاء الله شاهد تحول در عرصه های مختلف خواهیم شد که به یاری خداوند متعال، هدایت های داهیانه مقام معظم رهبری، همت همه همکاران و حمایت های مادی و معنوی مردم و مسئولان هستیم.

فرمانده ناجا با اشاره به اینکه با راه‌اندازی این مرکز ۱۳ خدمت ارائه می‌شود، گفت: اشراف کامل بر رفت و آمد خودروها، متصل بودن به مراکز انتطامی و خدماتی ، شناسایی نقاط پرخطر و حادثه‌خیز از جمله مزایای این مرکز است.
سردا اشتری تاکید کرد: با جدیت تلاش می‌کنیم از ظرفیت همه دستگاه‌ها در راستای تسهیل رفت و آمد شهروندان استفاده شود.

این مقام عالی رتبه انتظامی کشور با اشاره به اینکه امسال حدود ۱۶ هزار نفر در تصادفات رانندگی جان باختند و ۳۳ میلیون خودرو و موتورسیکلت در سطح کشور در حال تردد هستند، گفت: خوشبختانه امروز با وجود افزایش سفر و تعداد خودروها، تصادفات و تلفات جاده‌ای و شهری کاهش یافته است.

سردار اشتری در خاتمه ضمن ابراز خوشحالی نسبت به کاهش آمار جان باختگان با توجه به افزایش تعداد خودروها گفت: امیدواریم بتوانیم با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند "حتی یک کشته هم در حوادث رانندگی زیاد است"  تلفات جاده ای را تا حد ممکن کاهش دهیم".

کد خبر 4425572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha