۱۵ بهمن ۱۳۸۵، ۱۱:۲۵

/ تکرار / در حکمی از سوی دکتر احمدی نژاد ؛

"صادق واعظ زاده" معاون علمی و فناوری رئیس جمهور شد

"صادق واعظ زاده" معاون علمی و فناوری رئیس جمهور شد

دکتر محمود احمدی نژاد رئیس جمهور در حکمی دکتر صادق واعظ زاده را به عنوان معاون علمی و فناوری رئیس جمهور منصوب کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود احمدی نژاد در حکم انتصاب معاون جدید رئیس جمهوری آورده است : با توجه به ضرورت ساماندهی امور نخبگان، فناوری و ارتباط دانشگاه با صنعت و با عنایت به مراتب علمی، تعهد و کارآمدی،  دکتر صادق واعظ زاده را به عنوان معاون علمی و فناوری رئیس جمهور منصوب می کنم.

امیدوارم با توکل بر خداوند متعال و با بهره گیری از عناصر کارآمد و استفاده از همه توان علمی و پژوهشی دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی کشور و با ایجاد ساختار مناسب و مدیریت کلیه امور مربوط به بنیاد نخبگان، دفتر فناوری ها و ارتباط صنعت و دانشگاه در ساماندهی و هدفمند سازی کلیه فعالیت ها و تلاش در تحقق اهداف دولت، گسترش عدالت، خدمت و مهرورزی بویژه در تعالی مادی و معنوی کشور موفق باشید. مطمئن هستم کلیه همکاران در دولت و صنعت و دانشگاه ها و مراکز پژوهشی همکاری های لازم را با جنابعالی معمول خواهند داشت. 

گفتنی است، تأسیس معاونت جدید رئیس جمهوری در امور علمی و فناوری براساس مصوبه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در راستای حمایت و تقویت از فعالیت های علمی و پژوهشی نخبگان کشور صورت گرفته است.

دکتر صادق واعظ زاده، دارای مدرک کارشناسی در رشته مهندسی برق از دانشگاه علم و صنعت ایران در سال 1364 و کارشناسی ارشد و دکترای مهندسی برق از دانشگاه کوئین کانادا به ترتیب در سال های 1372 و 1376 است و اکنون در دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران با درجه استادی در حال فعالیت است.

او در دهه 1360 عضو دانشجویی ستاد انقلاب فرهنگی و سپس منتخب جهاد دانشگاهی در شورای عالی انقلاب فرهنگی، رئیس شورای مرکزی جهاد دانشگاهی، عضو شورای عالی برنامه ریزی در وزارت فرهنگ و آموزش عالی و معاون دانشجویی این وزارتخانه بوده است. همچنین از سال 1378 تا 1381 مشاور برنامه ریزی و توسعه وزیر فرهنگ و آموزش عالی و از سال 1378 تا 1384 عضو هیأت امنای جهاد دانشگاهی بوده است.

وی از سال 1381 نیز به عنوان عضو حقیقی مجدداً به عضویت شورای عالی انقلاب فرهنگی درآمد و هم اکنون رئیس هیأت نظارت و ارزیابی فرهنگی و علمی این شورا است.

دکتر واعظ زاده بالغ بر یکصد و سی مقاله پژوهشی در مجلات و کنفرانس های داخلی و خارجی چاپ و ارائه و همچنین مقالاتی در زمینه مدیریت فناوری تألیف کرده است.

کد خبر 443304

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha