۵ آبان ۱۳۹۷، ۱۳:۳۰

مجلس افغانستان خواهان تعلیق روابط دیپلماتیک با اسلام آباد شد

مجلس افغانستان خواهان تعلیق روابط دیپلماتیک با اسلام آباد شد

نمایندگان مجلس افغانستان خواستار تعلیق روابط دیپلماتیک این کشور با پاکستان شده و اعلام کردند که باید از پاکستان به دلیل دست‌ داشتن در ترورهای زنجیره‌ای به شورای امنیت سازمان ملل شکایت شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از افق، شماری از اعضای مجلس نمایندگان افغانستان در جلسه امروز خود اعلام کردند که دولت این کشور باید به دلیل دست داشتن پاکستان در ترور افراد برجسته افغانستان در طول ۱۷ سال گذشته، روابط دیپلماتیک خود با این کشور را قطع کند و رسما به شورای امنیت سازمان ملل متحد شکایت کند.

«اقبال صافی» رئیس کمیسیون امنیت داخلی مجلس نمایندگان افغانستان در این جلسه ضمن ارائه گزارشی در مورد چگونگی ترور ژنرال «رازق» رئیس پلیس قندهار اعلام کرد که این رویداد در ادامه ترور شخصیت‌های برجسته این کشور در ۱۷ سال گذشته به وقوع پیوسته است و افرادی از پاکستان در آن نقش دارند.

وی افزود: دولت افغانستان باید روابط سیاسی خود با پاکستان را به حال تعلیق درآورد و از این بابت به شورای امنیت سازمان ملل متحد شکایت کند.

این درحالی است که «اشرف غنی» رئیس جمهوری افغانستان نیز پیش تر اعلام کرد که طرح ترور ژنرال رازق در پاکستان آماده شده و این کشور باید افرادی را که در این رویداد نقش دارند به افغانستان بسپارد.

رئیس امنیت ملی افغانستان نیز گفته بود مهاجمی که ژنرال رازق را هدف قرار داده بود، پیش از اجرای نقشه خود با فردی در آن سوی خط مرزی «دیورند» تلفنی صحبت کرده است.

این در حالی است که وزارت خارجه پاکستان طی بیانیه ای اتهامات پاکستان را بی اساس خواند.

کد خبر 4442739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha