۷ آبان ۱۳۹۷، ۱۰:۱۴

مسئول شرکت‌های دانش‌بنیان کرمانشاه:

۳۰۰ شرکت فن‌آور در کرمانشاه فعالیت می کنند/ ثبت سالانه ۱۰۰۰ ایده

۳۰۰ شرکت فن‌آور در کرمانشاه فعالیت می کنند/ ثبت سالانه ۱۰۰۰ ایده

کرمانشاه_مسئول شرکت‌های دانش‌بنیان استان کرمانشاه از فعالیت ۳۰۰ شرکت فن‌آور در استان خبر داد و گفت: سالانه ۱۰۰۰ ایده در پارک علم و فناوری ثبت می شود.

معصومه خان‌احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه در حال حاضر ۳۰۰ شرکت فن‌آور تحت حمایت پارک علم و فناوری استان هستند،‌ اظهار داشت: ۳۹ شرکت فناوری صنعت‌ساز دارند وبه تولید انبوه رسیده اند، ۱۵۰ شرکت در مراحل اولیه تثبیت کسب و کار و تعدادی هم در حال ساخت نمونه خود هستند.

وی با بیان اینکه این واحدها یا در مرحله تقاضا مجور یا در مرحله کارگاهی و نویسندگی هستند، افزود: ۴۳ شرکت در استان دانش‌بنیان هستند که ۷۵ درصد آن ها تحت حمایت پارک علم و فناوری قرار دارند.

مسئول شرکت‌های دانش‌بنیان استان کرمانشاه گفت: این شرکت ها با مشکلاتی از جمله مشکلات فنی مواجه هستند و از نظر توانایی مدیریت کسب‌وکار فاقد مهارت مدیریت برای توسعه کسب‌وکار هستند و به دلیل جوان بودن بیشتر ایده‌پردازها و همچنین ساختار سازمانی شرکت آنقدر پیشرفته نیست تا چالش های محیط کار را مدیریت کنند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه دولت کارفرمای بیشتر این شرکت‌ها است آنها درگیر چالش‌های کسب‌وکار نظیر تحریم‌ها نیز می شوند و بخشی از این شرکت ها با سازمان دولتی قرارداد می بندند اما به موقع پولی نقدی نمی شود و این برای شرکت‌های مربوطه مشکل ایجاد می کند.

خان‌احمدی با تاکید بر اینکه خیلی از سازمان‌ها هنوز به توانایی شرکت‌های دانش بنیان اعتقادی ندارند گفت: شرکت‌های دانش بنیان هنوز سهم مناسبی از بازار ندارند و در تامین منابع مالی مشکل دارند چون نوپا هستندو اگر هم منابع مالی در اختیارشان قرار گیرد گاها قادر به تامین وسائل مورد نیاز نیستند.

وی بیان کرد: با وجود اینکه شرکت‌های فناور خیلی استخدام دولتی ندارند اما فعالیت در این عرصه فرهنگ‌سازی شده و استقبال خوبی به‌عمل می آید تاجایی که سالیانه ۱۰۰۰ایده در پارک علم و فناوری ثبت می شود اما این ایده ها از نظر فناوری، نوآوری و بازار بررسی می شود تا به یک طرح ورشکسته تبدیل نشود.

کد خبر 4444580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha