۲۲ آبان ۱۳۹۷، ۱۲:۱۴

رئیس پارک علم و فناوری استان کردستان خبرداد:

صادرات ۲۴۰هزاردلاری محصولات فناوری کردستان/فعالیت ۱۷ شرکت دراستان

صادرات ۲۴۰هزاردلاری محصولات فناوری کردستان/فعالیت ۱۷ شرکت دراستان

سنندج - رئیس پارک علم و فناوری استان کردستان گفت: از ابتدای فعالیت پارک علم و فناوری در این استان ۲۴۰ هزار دلار محصولات فناوری صادر شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، خالد سعیدی صبح امروز در جمع شرکت های دانش بنیان استان کردستان که با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور برگزار شد، اظهارداشت: در حال حاضر ۹۲ واحد فناور در این پارک فعال هستند که زمینه ایجاد اشتغال ۸۱۳ را فراهم کرده است.

وی افزود: در این مدت ۳۱ میلیارد ریال حمایت از واحدهای فناوری استان کردستان شکل گرفته که ۴۸ میلیارد ریال درآمد داشته اند.

رئیس پارک علم و فناوری استان کردستان ادامه داد: در این مدت شرکت های دانش بنیان استان کردستان موفق شده اند ۲۱ اختراع را به ثبت برسانند و ۳۰ محصول را تجاری سازی و به بازار عرضه کنند.

سعیدی یادآور شد: میزان درآمد شرکت های رشد یافته در این مرکز از سال ۹۲ تا ۹۶ حدود ۱۱۴ میلیارد ریال بوده که زمینه اشتغال ۲۳۱ نفر را فراهم کرده است و در سال ۹۶ نیز ۱۷ محصول تجاری سازی شده است.

وی در ادامه بیان کرد: همچنین شرکت های رشد یافته در این مرکز موفق شده اند چهار طرح ملی را در حوزه فناوری راه اندازی و به بهره برداری برسانند.

رئیس پارک علم و فناوری استان کردستان در پایان سخنان خود گفت: از ابتدای اغاز فعالیت پارک علم و فناوری تا راه اندازی آن مبلغی بالغ بر ۱۳۳ میلیارد ریال هزینه شده است.

کد خبر 4457140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha