۲۶ آبان ۱۳۹۷، ۱۵:۱۵

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان سمنان:

۲برابر سال گذشته کود اوره بین کشاورزان استان سمنان توزیع‌شده است

۲برابر سال گذشته کود اوره بین کشاورزان استان سمنان توزیع‌شده است

سمنان- معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی سمنان از تامین کود موردنیاز کشاورزان استان خبر داد و گفت: طی شش ماه امسال دو برابر سال گذشته کود اوره بین کشاورزان توزیع‌شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، لطف الله رضایی ظهر شنبه در گفتگو با خبرنگاران به میزبانی سالن جلسات جهاد کشاورزی سمنان ضمن بیان اینکه هیچ مشکلی برای تأمین کود در استان وجود ندارد، ابراز داشت: طی شش‌ماهه نخست امسال دو برابر سال گذشته کود اوره بین کشاورزان توزیع‌شده است.

وی بابیان اینکه کالاهای اساسی و موردنیاز بهره‌برداران بخش کشاورزی به قدر کفایت در استان ذخیره سازی شده است و نگرانی از این بابت وجود ندارد، اضافه کرد: علیرغم کاهش سطح زیر کشت در استان کود موردنیاز به قدر کفایت بین بهره‌برداران توزیع‌شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان سمنان بابیان اینکه برنامه‌ریزی شد تا کشاورزان در زمینه تامین کود با مشکلی مواجه نباشند، ابراز داشت: برای شش‌ماهه دوم سال کود بر پایه پایه فسفات و ازت موردنیاز فروت ست با عنایت به کشت پاییزه به‌اندازه کافی در اختیار بهره‌برداران قرارگرفته است.

رضایی نسبت به زمان و میزان مصرف سم بسیار تاکید کرد و افزود: استفاده ناصحیح از سم باعث می‌شود تا سموم کارایی لازم را نداشته باشد و باغداران و بهره‌برداران با خسارات مواجه باشند و این آسیب را ناشی از عدم کارایی سم بدانند.

وی ضمن بیان اینکه استفاده زیاد سم برای آفت مقاومت ایجاد می‌کند، اضافه کرد: بنابراین کشاورزان می‌بایست در زمینه نحوه استفاده از سموم حتما با کارشناسان گیاه‌پزشکی و مشاوران پهنه استفاده کنند تا دچار ضرر و زیان نشوند.

کد خبر 4460617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha