۲۸ آبان ۱۳۹۷، ۲۱:۵۳

معاون اجتماعی دادگستری استان مرکزی:

گلوگاه های فرار مالیاتی با تعامل میان بخشی شناسایی و رفع شود

گلوگاه های فرار مالیاتی با تعامل میان بخشی شناسایی و رفع شود

اراک- معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مرکزی گفت: گلوگاه های فرار مالیاتی با تعامل میان بخشی بایستی شناسایی و رفع شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دادگستری، حجت‌الله درودگر در جلسه کارگروه پیشگیری از قاچاق کالا و ارز دادگستری استان اظهار داشت: قاچاق کالا، فرار مالیاتی و سو استفاده از کارت های بازرگانی از جمله مواردی است که باید نسبت به آن دقیق عمل شود. امسال طی دو مرحله تغییراتی در صدور کارت های بازرگانی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه صدور کارت های بازرگانی به صورت حقیقی و حقوقی است، افزود: اهلیت تجاری داشتن افراد متقاضی باید محرز شود. برای افرادی باید کارت بازرگانی صادر کرد که حداقل سه سال سابقه ارائه اظهارنامه مالیاتی داشته باشد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مرکزی ادامه‌داد: همچنین رتبه بندی برای صدور کارت های بازرگانی انجام و پایش کارت های بازرگانی و عملکرد صاحبان کارت ها بررسی شود. گاهی تیم های بازرسی کارایی لازم را ندارند، باید راه فرار را بر منفعت طلبان ببندیم.

درودگر خاطرنشان کرد: یکی از راه های جلوگیری از قاچاق کالا سامانه هایی هستند که در قانون پیش بینی شده و باید همواره به روز باشند. پنج سالی است که از تصویب تشکیل و ساماندهی سامانه می گذرد اما هنوز در بحث سامانه مشکل داریم.

وی تصریح کرد: گزارش بازرسان به تنهایی مشکلی را حل نمی‌کند. اجاره دادن کارت بازرگانی دیگران و ورود به کارهای وارداتی درست نیست. برای هر یک از دستگاه های عضو کارگروه وظیفه تعریف کنیم تا مشکلات این بخش به حداقل برسد، چراکه به تنهایی نمی‌توان مشکلات را رفع کرد.

درودگر گفت: بهترست به جای اینکه بگوییم مشکلی نیست راه های فرار و روزنه ها را ببندیم، گلوگاه ها را شناسایی کرده و راهکار ارائه دهیم. سازمان های گمرک، صنعت، معدن و تجارت، اتاق بازرگانی و مالیات راه های فرار را شناسایی کرده و به معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گزارش دهند. برای حل مشکلات باید راهکار نیز توسط این دستگاه ها ارائه شود.

کد خبر 4463163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha