۴ آذر ۱۳۹۷، ۱۲:۵۴

در آیین اختتامیه تئاتر کودک؛

نکوداشت «مریم سعادت» در همدان برگزار شد

نکوداشت «مریم سعادت» در همدان برگزار شد

همدان - همزمان با برگزاری آیین اختتامیه بیست و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان نکوداشت «مریم سعادت» در همدان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با برگزاری آیین اختتامیه بیست و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان نکوداشت «مریم سعادت» در همدان برگزار شد.

مریم سعادت هنرمندی تاثیرگذار در عرصه تئاتر کودک و نوجوان است و این بازیگر مطرح عرصه تئاتر، سینما و تلویزیون از دانشکده هنرهای دراماتیک لیسانس تئاتر عروسکی دریافت کرده است.

وی از سال ۱۳۴۶ تاکنون در زمینه بازیگری و عروسک‌گردانی فعالیت می‌کند و البته فارغ از فعالیت‌های تئاتر در آثاری تصویری همچون «عملیات مهد کودک»، «تارزن و تارزان، «آب‌پریا»، «کتابفروشی هدهد»، «مدرسه مادربزرگ‌ها»، «قصه‌های تابه‌تا»، «ماجرای تقی جان»، «بازگشایی مدارس»، «بچه‌های عروسکی»، «خونه مادربزرگه» حضور داشته است.

از فعالیت‌های تئاتر مریم سعادت می‌توان به بازی در نمایش‌هایی همچون «تقدیر بازان» به کارگردانی سیما تیرانداز، «خاطرات و کابوس‌های یک جامه‌دار از زندگی و قتل میرزا تقی خان فراهانی» به کارگردانی علی رفیعی، کارگردانی و نویسندگی نمایش عروسکی «کنسرت حشرات» اشاره کرد.

جدیدترین فعالیت این هنرمند نام آشنا در عرصه تئاتر، صدا پیشگی در نمایش عروسکی «پسر جنگل» به کارگردانی رامین کهن بود که شهریورماه امسال در قالب هفدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه رفت.

این بانوی فعال در عرصه تئاتر کودک با حضور بر روی سن عنوان کرد: من فقط از شما عزیزان تشکر می‌کنم و از همه کسانی که مرا برای این تقدیر لایق دانستند.

مریم سعادت گفت: هنرمندان عرصه تئاتر و مردم عزیز کشورم همیشه به من لطف داشتند و به من انرژی داده‌اند و بابت این اتفاق هم بسیار از آنها تشکر می‌کنم.

کد خبر 4467479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha