۶ آذر ۱۳۹۷، ۱۱:۴۷

رئیس آموزش‌وپرورش منطقه امیرآباد:

۱۳۰۰ دانش‌آموز نیازمند در منطقه امیرآباد دامغان وجود دارد

۱۳۰۰ دانش‌آموز نیازمند در منطقه امیرآباد دامغان وجود دارد

دامغان - رئیس آموزش‌وپرورش منطقه امیرآباد از هزینه گزاف آموزش‌وپرورش در این منطقه خبر داد و گفت: یک هزار و ۳۰۰ دانش‌آموز نیازمند در این منطقه حضور دارند.

حمیدرضا هروی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه یکی از مشکلات موجود در آموزش‌وپرورش امیرآباد سرویس همکاران برای عزیمت به روستاهای جنوبی منطقه شامل روستاهای کوه زر، معلمان، شیمی و توچاهی است، تأکید کرد: روزانه ۴۰ فرهنگی با وسایل شخصی خود به این مناطق می‌روند که تمامی این افراد از معلمان حق‌التدریس و در مقاطع ابتدایی و متوسطه هستند از سوی دیگر یک هزار و ۳۰۰ دانش‌آموز نیازمند در این منطقه وجود دارند.

وی بابیان اینکه فرهنگیان منطقه امیرآباد که روزانه ۱۲۰ کیلومتر را برای تدریس با وسیله شخصی خود تا محل کار طی می کنند از هیچ امتیازی برخوردار نیستند، افزود: لازم است مسئولان استان سمنان برای این قشر از معلمان زحمتکش امتیازی قائل شوند تا انگیزه ای بهتر برای خدمت و آموزش به دانش‌آموزان داشته باشند.

ایاب ذهاب ۲۰۰ دانش‌آموز از دورترین نقاط روستایی

رئیس آموزش‌وپرورش امیرآباد دامغان بابیان اینکه ۱۸ سرویس ایاب و ذهاب کار انتقال و جابجایی روزانه دانش‌آموزان را برعهده دارند، تاکید کرد: در مجموع ۲۰۰ دانش‌آموز از دورترین نقاط روستایی به مدارس منتقل می شوند.

هروی بیان کرد: یک هزار و ۳۵۹ دانش‌آموز شامل ۷۳۹ دانش‌آموز پسر و ۶۲۰ دانش‌آموز دختر در ۳۵ آموزشگاه شهری و روستایی منطقه امیرآباد تحصیل می کنند همچنین ۲۱۰ فرهنگی شامل آموزگار، دبیر و کادر اجرایی و آموزشی کار تعلیم و تربیت دانش‌آموزان این منطقه را برعهده دارند.

وی بابیان اینکه دانش‌آموزان منطقه امیرآباد توان پرداخت پول کتاب و بیمه را ندارند، افزود: دانش‌آموزان منطقه امیرآباد در فقر مالی به سر می‌برند و از سویی باید ۲۰ درصد هزینه ایاب و ذهاب را پرداخت کنند که همین میزان هم در توانشان نیست از سوی دیگر آب‌رسانی به مدارس منطقه کوه زر با تانکر برای شرب و ... دانش‌آموزان دومین مشکل آموزش‌وپرورش است که امیدواریم به این امر نیز رسیدگی شود.

۶۰ درصد مدارس منطقه امیرآباد​ فرسوده است

رئیس آموزش‌وپرورش منطقه امیرآباد با انتقاد از اداره کل تجهیز، توسعه و نوسازی مدارس استان سمنان در عدم توجه به این منطقه، گفت: هیچ‌گونه توجهی به منطقه نمی‌شود امروز تخریبی بودن ۶۰ درصد مدارس این منطقه مسجل بوده اما هنوز کاری برایشان صورت نگرفته است.

هروی خاطرنشان کرد: تأمین سوخت مدارس چهارمین مشکل منطقه امیرآباد است که سالی دو مرحله باید برای تهیه سوخت ۱۰ مدرسه منطقه معلمان و کوه زر اقدام شود که در این راستا ۲۴ میلیون تومان اعتبار برای این امر پیش‌بینی و تاکنون ۱۲ میلیون تومان اعتبار آن تخصیص‌یافته است.

وی از وجود ۱۸ آموزشگاه ابتدایی در منطقه خبر داد و افزود: معلمان در ۱۷ آموزشگاه و در چندپایه تدریس می کنند و نکته قابل توجه اینکه یک مدیر باید هم‌زمان باکار مدیریت به تدریس دانش‌آموزان نیز بپردازد.

کد خبر 4469087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha