۱۲ آذر ۱۳۹۷، ۱۰:۱۱

رادیومهر؛ خداحافظی با آقای لبخند

قربون شکل ماه هرچی مَرده!

قربون شکل ماه هرچی مَرده!

"ابوالفضل زرویی نصرآباد هم رفت." تیتر تلخ این روزها همین بود. پرواز شاعر و پژوهشگر طنزی که از بهترین های این حوزه بود. در این پادکست رادیومهر با یکی از دوستان نزدیک او گفتگو کرده ایم.

مجله مهرفاطمه باقری: مشاعره طنز، آیتم های نمایشی رادیو، طنز مطبوعاتی ، استندآپ کمدی و... ما ایرانی ها هیچ وقت با طنز و طنازی غریبه نبوده ایم. اما زیاد نیست تعداد طنزپردازانی که اتفاق مهمی در این میدان باشند.  کسانی که آداب طنز و ریشه های آن را خوب بلد باشند و حتی راه را به بقیه دوستداران طنز نشان بدهند.

شاید اسم «ابوالفضل زرویی نصرآباد» را قبل از دهم آذر امسال هم شنیده باشید، قبل از اینکه قلب مهربانش در ۴۹ سالگی از تپش بایستد و اسمش تیتر یک اخبار شود؛ شاید جایی با طنز او یک دل سیر خندیده باشید. شاید شعرهای او برایتان آنقدر شیرین و رندانه بوده که چند بیت را هم حفظ کرده اید تا جایی برای دیگران بخوانید. اینجا حرف ملانصر الدین نشریه محبوب گل آقاست. حرف نویسنده ای که تلاش کرد نقد سخت و دل آزار  تلخی ها و کجی ها را در ابریشمی لطیف از شادی و لبخند بگوید.

اهالی ادبیات می گویند او یکی از بهترین‌های طنز ایران بود. کسی که اولین شب های شعر طنز به نام «در حلقه رندان» از سال ۱۳۸۰ به همت او راه افتاد. جز کتاب‌های پرتعداد طنز، از او کتابی منتشر شده به نام ماه به روایت آه؛ که روایتی از زندگی حضرت ابوالفضل عباس (ع) است.  

در این پادکست رادیومهر با «عباس حسین نژاد» فعال فرهنگی و از دوستان نزدیک مرحوم زرویی نصرآباد گفتگو کرده‌ایم. کسی که که اولین بار، خبر درگذشت مرحوم زویی نصرآباد از طریق صفحه شخصی‌اش منتشر شد.

کد خبر 4474280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • طنزنویس IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
      2 0
      خدا رحمتش کنه. دستتون درد نکنه بابت این رادیوی خوب.