۱۳ آذر ۱۳۹۷، ۱۳:۳۴

مدیرکل بهزیستی استان زنجان:

استان زنجان ۳۰۹ معلول ضایعه نخاعی دارد

استان زنجان ۳۰۹ معلول ضایعه نخاعی دارد

زنجان- مدیرکل بهزیستی استان زنجان از ثبت اطلاعات ۲۰ هزار و ۲۳۹ معلول در بهزیستی استان زنجان خبر داد و گفت: در استان ۳۰۹ معلول ضایعه نخاعی وجود دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد محمدی قیداری ظهر سه شنبه در جشن بزرگ معلولان، گفت: ۲۶ هزار و ۸۴۰ خانواده از خدمات بهزیستی استان زنجان استفاده می‌کنند.

وی اظهار کرد: بهزیستی با رویکرد پیشگیری از معلولیت‌ها فعالیت جدی دارد و خوشبختانه در این زمینه توفیقات خوبی هم حاصل‌شده است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان از ثبت اطلاعات ۲۰ هزار و ۲۳۹ معلول در بهزیستی استان زنجان خبر داد و گفت:  در استان ۳۰۹ معلول ضایعه نخاعی وجود دارد و علت بیش از ۵۰ درصد این معلولیت‌ها عدم رعایت ایمنی بوده که منجر به‌تصادف شده است.

محمدی بابیان اینکه ۹۹۴ دانش‌آموز و ۲۲۵ دانشجوی معلول از خدمات توان‌بخشی و تأمین هزینه‌های تحصیلی بهره‌مند هستند و ۲۲۰ نفر نیز خدمات ویزیت در منزل دریافت می‌کنند، گفت: معلولان باید قانون جامع حمایت از حقوق معلولان را مطالعه کنند و حقوق خود را بدانند.

 وی همچنین  به افزایش ۳.۵ برابری مستمری طی سال گذشته اشاره کرد و  افزود: شمار مستمری‌بگیران به ۱۴ هزار و ۶۷۸ نفر افزایش‌یافته که درمجموع ماهانه رقمی بالغ‌بر یک میلیارد و ۷۸۰ میلیون تومان مستمری دریافت می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان به اهمیت موضوع پیشگیری در بروز معلولیت‌ها اشاره کرد و گفت: ۵۰ درصد معلولیت‌ها ناشی از اختلالات ژنتیکی بوده و خوشبختانه در قانون برنامه ششم توسعه در خصوص انجام مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج موارد پیش‌بینی و تدوین‌شده که متأسفانه اجرایی نشده است.

محمدی قیداری افزود: باید به حوزه پیشگیری در کشور اهمیت بیشتری داده شود و حوزه پیشگیری را تقویت کنیم.

وی از فعالیت ۴۰۰ تشکل غیردولتی خبر داد و افزود: غیرمستقیم بیش از ۴ الی ۵ هزار نفر به طورمستقیم و غیر مستقیم از خدمات استفاده می‌کنند.

کد خبر 4475817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha