۲ دی ۱۳۹۷، ۱۷:۳۲

مدیرکل ثبت احوال آذربایجان شرقی:

ازدواج در سنین پایین دوام بیش تری دارد/ فقر علت اصلی طلاق ها نیست

ازدواج در سنین پایین دوام بیش تری دارد/ فقر علت اصلی طلاق ها نیست

تبریز - مدیرکل ثبت احوال آذربایجان شرقی بقای ازدواج های بین ۱۵ تا ۲۰سال را بیش تر از ازدواج در سنین بالا دانست و گفت: در استان ما تاکنون تنها یک مورد کودک همسری در ثبت احوال ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، احد جودی ظهر امروز در نشست خبری اعلام کرد: ازدواج دختران بالای ۱۳سال و پسران بالای ۱۵سال کاملا قانونی و شرعی است و نمی توان آن را کودک همسری خواند.

وی برخلاف باور عمومی، بقای ازدواج های بین ۱۵ تا ۲۰سال را بیش تر از ازدواج در سنین بالا دانست و افزود: در استان ما تاکنون تنها یک مورد کودک همسری در ثبت احوال ثبت شده است.

مدیرکل ثبت احوال آذربایجان شرقی در ادامه بر ضرورت ثبت ازدواج های موقت در سامانه های ثبت احوال تاکید کرد و گفت: وقتی یک پدیده واقعیت دارد، باید آن را به رسمیت بشناسیم. من نمی گویم این خوب یا بد است اما با ثبت کردن آن، زمینه تحقیقات علمی در آن باره فراهم می شود.

وی ادامه داد: اکنون در اروپا ازدواج های رفاقتی مد شده است اما بهترین نوع چنین ازدواج هایی، همان موقت است که در دین ما وجود دارد و از بروز فسادهای متعدد جلوگیری می کند.

جودی تاکید کرد که باید با آمارهایی که از سوی  ثبت احوال ارائه می شوند به صورت تفسیری و تحلیلی برخورد کرد تا به نتایج مطلوب و برنامه های مفید دست یافت.

وی گفت: وقتی آمار می گوید که در فلان شهر میزان ازدواج کاهش یا افزایش یافته، باید جامعه شناسان و متخصصان آن را تحلیل کنند. برای مثال عموم مردم فکر می کنند علت اصلی طلاق فقر و مشکلات مالی است درحالی که در شمال تهران میزان طلاق بسیار بیش تر از جنوب آن است.

مدیرکل ثبت احوال آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود اعلام کرد: تقریبا ۷۵درصد مردم کارت ملی هوشمند را دریافت کرده یا برای دریافت آن ثبت نام کرده اند و امیدواریم تا پایان امسال افراد باقی مانده نیز نسبت به اخذ کارت ملی هوشمند اقدام کنند.

وی در خصوص خبری که از سوی سازمان ثبت احوال کشور درمورد اعتبار کارت های ملی قدیمی منتشر شده بود، تصریح کرد: متاسفانه برداشت های نادرستی از آن خبر شده است.

جودی افزود: در واقع افرادی که برای کارت ملی هوشمند ثبت نام کرده اند، کارت هایشان صادر شده اما برای دریافت مراجعه نکرده اند، به آن ها یک هفته مهلت داده شده تا کارت هوشمند خود را دریافت کنند در غیر این صورت کارت های قدیمی شان اعتبار خود را از دست می دهند.

کد خبر 4493251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha