۹ دی ۱۳۹۷، ۱۸:۰۷

روایت یک شایعه؛

تلاش رسانه‌های دولتی برای شعله‌ور کردن آتش اعتراضات دانشجویان!

تلاش رسانه‌های دولتی برای شعله‌ور کردن آتش اعتراضات دانشجویان!

عصر امروز، شایعه زیر گرفتن دانشجویان دانشگاه آزاد توسط خودروی یکی از مسئولان منتشر شد که البته مدت زمان زیادی نگذشت که خبر توسط منبع اصلی منتشرکننده تکذیب شد!

مجله مهرعصر امروز خبری به سرعت در فضای مجازی منتشر شد که باعث شد تا به سرعت واکنش‌های منفی بسیاری در فضای مجازی منتشر شد.

خبرگزاری برنا به عنوان منبع اولیه این شایعه خبری با انتشار یک فیلم تقریبا گنگ، مدعی شد که یکی از مسولان ارشد دانشگاه آزاد دانشجویان معترض دانشگاه علوم و تحقیقات را با خودرو زیر گرفته و دو نفر را نیز مجروح کرده است. این خبر به سرعت در فضای مجازی منتشر شد و برخی کانال‌های خبری که عمدتا در صف حامیان دولت هستند نیز مدعی شدند که این مقام مسئول دانشگاه آزاد کسی نیست جز محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه!

حتی در ادامه نیز ویدئوی نامفهموم دیگری از حضور دادستان کل کشور در میان دانشجویان منتشر شد که منابع منتشر کننده مدعی بودند دانشجویان نسبت به «رد شدن خودروی رئیس دانشگاه از روی آنها» خشمگین و منتشر شدند!

پرواضح است که این اتفاق‌عجیب اگر رخ داده بود، اتفاق بسیار دردناکی می‌شد و در شرایطی که دانشجویان دانشگاه آزاد علوم تحقیقات هنوز در شوک تصادف مرگبار هفته گذشته و از دست دادن حدود ۱۰ تن از همکلاسی‌های خود بودند، می‌توانست باعث شعله‌ورتر شدن اعتراضات آنها شود. 

اما دقایقی بعد و پس از انتشار گسترده این شایعه، تصاویر حضور طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد در میان دانشجویان و آن هم با پای پیاده منتش شد. بلافاصله نیز خبرگزاری برنا، ادعای برخورد خودروی مسئولان دانشگاه آزاد با دانشجویان را تکذیب کرد.

و پایان ماجرا... خبرگزاری دولتی برنا در خبری جدید اعلام کرد: «بررسی‌های تکمیلی خبرگزاری نشان می‌دهد چنین ادعایی صحت نداشت و به همین دلیل برنا ضمن حذف این فیلم از مخاطبان خود پوزش می‌خواهد!»

کد خبر 4499736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • سوخته IR ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۹
      0 0
      این رسانه های دولتی را باید ادب سختی کرد چرا حرف لغوی را می زنند و بعد تکذیب می کنند باور کنید که از کشی بودن هم گذشته