۱۱ دی ۱۳۹۷، ۲۳:۰۲

مدیر عامل پتروشیمی گلستان:

۸۰ درصد به ارزش سهام سرمایه‌گذاران پتروشیمی گلستان اضافه خواهد شد

۸۰ درصد به ارزش سهام سرمایه‌گذاران پتروشیمی گلستان اضافه خواهد شد

گرگان- مدیر عامل پتروشیمی استان گلستان گفت: ۸۰ درصد به ارزش سهام سرمایه‌گذاران پتروشیمی گلستان اضافه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، اردشیر حسامی، شامگاه سه شنبه در نشست خبری با موضوع پتروشیمی گلستان اظهار کرد: از ابتدای که پذیره نویسی سهام پتروشیمی گلستان شروع شد، ۴۷۳ میلیون سهم با سرمایه ۴۷۳ میلیارد ریال در پتروشیمی گلستان ثبت شده است.

وی افزود: حدود ۲۳ الی ۲۵ درصد سهام داران عمده بوده و حدود ۷۵ درصد تا ۷۶ درصد سهامداران خرد و همچنین ۲۲ درصد سهامداران حقوقی و ۷۶ درصد حقیقی هستند.

حسامی گفت: مقرر شده بود که ۲۸۰ میلیون یورو توسط صندوق توسعه برای پروژه پتروشیمی پرداخت شود اما این امر به دلایلی انجام نشد.

مدیر عامل پتروشیمی استان گلستان تصریح کرد: براساس همین موضوع بانک علاوه بر تضامین و محل اجرای طرح، یک وثیقه ملکی به اندازه ۱۰ درصد پروژه مطالبه کرده بود.

وی بیان کرد: هیئت مدیره آن زمان یک زمین در انتهای شهرک سروش گرگان برای تأمین ۱۰ درصد تضامین ملکی خریداری کرد و هدف دیگر خرید این زمین برای حفظ ارزش سهامداران بود.

حسامی با بیان این که ادامه راه پتروشیمی بسته به سرمایه گذاری خارجی و یا سرمایه بخش خصوصی داخلی است، گفت: ارزش سهام مردم در فرابورس و براساس عرضه و تقاضا مشخص می شود و این عدد متغیر است.

حسامی تأکید کرد: سهام داران نگران این که ارزش سهامشان در بورس کم شده نباشند زیرا زمینی که خریداری شده ارزش پیدا کرده است و ما آن را تحت عنوان سود انباشته و سهام جایزه در خدمت سرمایه گذاران قرار خواهیم داد که حداقل ۸۰ درصد به سهام آن ها اضافه خواهد شد.

وی گفت: این پروژه به ۵ هزار میلیارد تومان سرمایه نیاز دارد و سرمایه گذاری مردم یک درصد بوده است و بقیه را قرار بود دولت تأمین کند که اتفاق نیفتاد.

حسامی با بیان این که مشکل عمده صنایع پتروشیمی گلستان دارد منابع مالی است، افزود: به طور همزمان در چند جهت پروژه را به جلو بردیم. غیر از گرفتن مجوزها و رفع مشکلات همزمان تلاش های زیادی توسط استاندار گلستان، فرماندار گرگان و نمایندگان صورت گرفت و ملاقات و مذاکراتی را با سرمایه گذاران بخش خصوصی انجام دادیم و برخی به مراحل نهایی رسیده و ما به آن امید داریم.

وی اظهار کرد: از جمله صنایعی که در دنیا مزیت رقابتی داریم صنایع نفت و گاز است و این پروژه توجیه دارد.

کد خبر 4501886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
      0 0
      بالاخره بعد از این همه انتظار و سوختن سرمایه ، شرکت راه اندازی می شود یا نه.
    • ایرانیم IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
      0 0
      خداکنه منکه پیرشدم‌ وایکاش دستبندطلا که پولمو میخریدم الان میتونستم بفروشم وتفریح برم جزایرهاوایی...ولی افسوس..کاش شرکت هم تمام ۴۷میلیاردوسکه میخرید الان میدونید چقد میشد .....بازم صبر دستمان جایی بندنیست جزصبرصبرصبر.‌‌