۳ اسفند ۱۳۸۵، ۱۱:۳۷

تقدیر آیت‌الله سیستانی از ساخت ضریح امام حسین(ع) به همت مردم قم

آیت‌الله سیستانی از مراجع عظام تقلید در عراق، از مردم قم و هیأت امنای ساخت ضریح حضرت اباعبدالله الحسین قدردانی کرد.

به گزارش خبرنگار مهر در قم، محمود پارچه‌ باف، دبیر هیأت امنای ساخت ضریح حرم حضرت امام حسین(ع) عصر دیروز در نشست اعضای هیأت امناء ساخت ضریح، طی سخنانی با بیان این‌که تعدادی از اعضای هیأت امنا به همراه سازندگان ضریح مطهر متشکل از نقره کاران، قلم زنان، نجاران و ... از حرم ائمه اطهار در کربلای معلی و نجف اشرف بازدید و همچنین با مسئولان آن مکان‌های مقدس دیدار کردند، گفت: این سفر به منظور ارائه نقشه تفصیلی ضریح و بررسی و نمونه برداری گروه فنی و تأسیساتی سازندگان ضریح انجام گرفت که با استقبال خوب مسئولان عتبات عالیات در نجف اشرف و کربلای معلی روبرو شد.

وی با اشاره به دیدار این گروه اعزامی با آیت ‌الله سیستانی تصریح کرد: آیت ‌الله سیستانی ضمن تقدیر و تشکر و ابراز خرسندی از نحوه ساخت ضریح به دست ایرانی‌ها و واگذاری آن به مردم قم، مردم این شهر مقدس را همواره از دوستداران اهل بیت دانست و گفت: سعی کنید در نحوه انجام کار تأخیری پیش نیاید.

به گفته دبیر هیأت امنای ساخت ضریح حرم حضرت امام حسین(ع)، آیت الله سیستانی همچنین بر استحکام و زیبایی این ضریح تأکید کرد.

پارچه باف در بخش دیگری از سخنان خود ، میزان کل هدایا و نذورات مردمی جهت ساخت ضریح را 7 میلیارد و 270 میلیون ریال اعلام کرد و گفت: علاوه بر این مقدار، حدود 7 کیلوگرم طلا به صورت‌های انگشتر، گردنبند و ... جمع ‌آوری شده است.

وی افزود: تاکنون 9 میلیارد و 60 میلیون ریال برای خرید 2 هزار کیلو نقره خالص به بانک مرکزی و همچنین یک میلیارد ریال برای عقد قرار داد به پیمانکار مربوطه پرداخت گردیده است.

دبیر هیأت امنای ساخت ضریح حرم حضرت امام حسین(ع) با اشاره به تغییرات انجام شده در نحوه ساخت ضریح مقدس ، خاطر نشان کرد: چون بر روی ضریح کنونی اسامی چهارده معصوم ثبت نشده، در طرح پیشنهادی که از سوی کارشناسان به متولیان امور ارائه شد تغییراتی صورت گرفت، اما شش گوشه بودن ضریح به قوت خود باقی خواهد بود.

کد خبر 451734

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha