۶ بهمن ۱۳۹۷، ۹:۵۹

رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی:

معلمان کلیددار تربیت چند ساحتی دانش آموزان هستند

معلمان کلیددار تربیت چند ساحتی دانش آموزان هستند

مشهد- رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی گفت: برای تحقق سند تحول بنیادین معلمان کلید دار تربیت چند ساحتی دانش آموزان هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، رمضان نیری صبح شنبه در همایش ملی رویش که در دانشگاه فرهنگیان مشهد برگزار شد اظهار کرد: چند سالی است که بحث تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان یکی از دغدغه های رهبر معظم انقلاب مطرح است و اقداماتی هم در این زمینه صورت گرفته است اما نکته مهم این است که تحول در اداره و ساختار اتفاق نمی افتد، تحول در مدارس اتفاق می افتد و  باید بدانیم کلید دار تحقق این مهم معلمی است که رشد یافته و چند ساحتی است.

وی تصریح کرد: معلمی که در تراز نظام تعلیم و تربیت و سند تحول بنیادین تعریف شده است، تمام ساحتی است، دانش، بینش و منش معلمی دارد و کاراکتر شخصیتی یک معلم را دارد.معلمی لزوما با یک سری اطلاعات و گذراندن چند واحد درسی محقق نمی شود بلکه یک فرآیند تکاملی را شامل می شود. معلمی را باید خوب فهمید و با آن ارتباط برقرار کرد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی با تاکید بر خود آموزی به عنوان یک رکن مهم در فرآیند معلم شدن، افزود: علاوه بر این هم آموزی و استفاده از ظرفیت ها و موقعیت های رشد آفرینی در فرایند معلمی اهمیت دارند و جشنواره رویش یکی از نشان های همین موضوع است.

نیری با اشاره به اینکه نباید خیلی به این جشنواره نتیجه گرا نگاه کنیم، تصریح کرد : فرآیند ها، جوشش ها، تعاملات و گفتگوهایی که شکل می گیرند، همگی رشد آفرین هستند و صرفا نتیجه به خصوصی نباید داشته باشد.

وی خطاب به دانشجویان گفت : باید یک رسالت و ماموریت بزرگ برای خودتان تعریف کنید تا زمانی که به پردیس‌های خود بازگشتید، بتوانید آن را منتقل کنید. نظام تعلیم و تربیت به شدت محتاج حضور شما است و در قسمت های متعددی از سند تحول بنیادین به معلم تحت عنوان مربی اشاره شده است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی تاکید کرد: همه معلمان مسؤل تربیت هستند، اینکه فکر کنیم وظیفه معلم ریاضی و فیزیک صرفا تدریس است، نگاه غلطی است.

کد خبر 4523564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha