۱۱ بهمن ۱۳۹۷، ۱۴:۲۱

آدم‌های غلط و روایتی از شکنجه‌های قرون وسطایی ساواک

آدم‌های غلط و روایتی از شکنجه‌های قرون وسطایی ساواک

نویسنده در رمان «آدم‌های غلط» داستان شخصیتی به نام محسن را روایت می‌کند که ساواک پدرش را به شهادت رسانده و خودش را نیز گرفتار کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، رمان «آدم‌های غلط» نوشته حسن احمدی از مجموعه «رمان انقلاب اسلامی» انتشارات به‌نشر است که در تابستان امسال با شمارگان هزار نسخه، ۱۹۶ صفحه و بهای ۱۸ هزار تومان منتشر شد.

این رمان ۵۱ بخش دارد و نویسنده در آن داستان فردی به نام محسن را روایت کرده که ماموران ساواک پدرش را به شهادت رسانده و خودش را نیز گرفتار بازی‌های جهنمی خود کرده‌اند. از مهم‌ترین بخش‌های رمان شکنجه‌های قرون وسطایی ساواک روی محسن است که با توصیفات حیرت انگیز و قلم توانایی نویسنده روایت می‌شود.

همچنین در مدت گرفتاری محسن در زندان ساواک، ماجراهایی برای مادر پیرش اتفاق می‌افتد که نشان از عدم احساس ماموران ساواک و عدم توجه آنها به زندگی عادی دستگیر شدگان است. مساله‌ای که در خاطرات مبارزان انقلاب اسلامی و اصحاب امام خمینی(ره) نیز به کرات بر آن تاکید شده است.

نوع شکنجه‌های ساواک روی کسانی که به دلایل گوناگون در پیش از انقلاب دستگیر می‌شدند، بجز منابع تاریخی، به عنوان یک دستمایه ادبی نیز مورد استفاده نویسندگان انقلاب قرار گرفت؛ اما نوع روایت احمدی در این رمان از شکنجه‌های ساواک یک توصیف زنده است و مخاطب را دقیقا به فضای جهنمی اتاق‌های شکنجه ساواک و اتاق‌های بازجویی می‌کشاند به‌گونه‌ای که انگار فریادهای شکنجه شدگان به مثابه چکشی در مغز مخاطبان فرود می‌آید.

کد خبر 4529413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha