۱۵ بهمن ۱۳۹۷، ۱۸:۲۰

رئیس شورای شهر شیراز:

چهل سالگی انقلاب سرآغاز بلوغ فکری و عاطفی است

چهل سالگی انقلاب سرآغاز بلوغ فکری و عاطفی است

شیراز-رئیس شورای شهر شیراز گفت :۴ دهه از پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری حضرت امام راحل و مقام معظم رهبری گذشت و در چهل سالگی انقلاب، سرآغاز بلوغ فکری و عاطفی آن را جشن می گیریم.

به گزارش خبرنگار مهر، عصر دوشنبه احمدرضا دستغیب در هفتاد و دومین جلسه علنی شورای شهر شیراز  با بیان اینکه ۴۰ سال فراز و فرود هایی را تجربه کردیم و به اینجا رسیدیم افزود: حالا آغاز راه مسیر عقلانیت است.

وی تصریح کرد: عقلانیت در امور داخلی و سیاست خارجی، عقلانیت در حوزه اقتصاد و فرهنگ ، شیراز همیشه مهد عقلانیت در عین عشق ورزی به مردم ایران عزیز است.

وی ادامه داد:۴۰ سال قبل جوانان راهی را آغاز کردند که میراث آن امروز توسعه دانشگاه ها و مراکز علمی به عنوان نماد عقلگرایی است.

دستغیب با بیان اینکه در ۴۰ سالگی نظام باید به جوانان اعتماد کنیم،گفت : اعتماد به جوانان، اعتماد به عقلانیت و تدبیر است.

وی ادامه داد: امام راحل هم به جوانان اعتماد کرد و در دل تاریکی، راهی به سوی نور گشود و امروز ما با جوانان دهه چهارم انقلاب راهی به خورشید عقلانیت بگشائیم.

رئیس شورای شهر شیراز مهمترین آسیبی که امروز در عرصه های مختلف در کمین انقلاب اسلامی نشسته را گفتمان هیجانی و احساسی و خروج از عقلانیت دانست .

وی عنوان کرد:انقلابی گری در اصول و عقلانیت در سیاست ها راهیست که ضامن بقای نظام اسلامی خواهد بود.

دستغیب گفت: عقلانیت به معنای رجوع به آرا و مطالبات مردمی، عقلانیت به معنای شعارهای ۳ گانه انقلاب اسلامی، استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی ،عقلانیت به معنای حفظ حریم آزادی، است.

وی یادآور شد: با عقلانیت میتوانیم از ریزش ها جلوگیری کنیم و بذر محبت بکاریم تا رویش‌ها پدیدار شوند.

دستغیب افزود:۴ دهه تجربه فرصت خوبی است تا بتوانیم با تأکید بر ارزش های انقلاب اسلامی و گفتمان اصلاح طلبی کاستی های گذشته را اصلاح کرده، خرد جمعی توام با عقلانیت را بر روش ها حاکم کنیم و راه کشور را به سوی آبادانی و رفاه و توسعه و معنویت همراه نماییم.

کد خبر 4533625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha