۱۶ بهمن ۱۳۹۷، ۱۶:۳۰

آیت الله صدیقی خواستار شد؛

استفاده از همۀ ظرفیت ها برای تولید آثار فاخر و جهانی درباره غدیر

استفاده از همۀ ظرفیت ها برای تولید آثار فاخر و جهانی درباره غدیر

دبیرکل بنیاد بین المللی غدیر خواستار استفادۀ تمام و کمال از همۀ ظرفیت دستگاه ها و متولیان هنر شعر و ادبیات کشور برای تولید آثار فاخر و جهانی دربارۀ موضوعاتی مانند غدیر و امیرالمومنین(ع) شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دومین نشست شورای سیاستگذاری هفتمین جشنوارۀ بین المللی شعر غدیربا حضور آیت الله صدیقی برگزار شد. آیت الله صدیقی دبیرکل بنیاد بین المللی غدیر با حضور در دومین نشست شورای سیاستگزاری این جشنواره خواستار استفادۀ تمام و کمال از همۀ ظرفیت دستگاه ها و متولیان هنر شعر و ادبیات کشور برای تولید آثار فاخر و جهانی دربارۀ موضوعات بسیار مهم غدیر و امیرالمومنین (ع) شد.

وی ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت زهرا سلام الله علیها و تبریک ایام فرخندۀ دهه فجر گفت: حضرت زهرا سلام الله علیها با استفادۀ از هنر، خطبه های بسیار زیبای خود را ارائه داده اند و خطبۀ فدکیۀ و سایر خطبه های خود را به اقتضای زمان و مکان ایراد فرموده اند و این گفتار از نظر فنی و هنری بسیار هنرمندانه بیان شده است.ایشان انعقاد فرمایشات خود را با هنرمندی و مدبرانه در خطبه ها منت قل کرده اند و این نشان از اهمیت هنر و استفاده شایسته و بایسته از این توانمندی است . همانطورکه قرآن آنچنان هنرمندانه بیان شده است که هرگز کهنگی نداشته و نخواهد داشت و تنها مجموعه ای که هیچ ناهماهنگی ندارد قرآن کریم است.چون هنر است،آهنگ است و قشنگ است و این است که همیشه تازگی دارد .باید زبان هنر را در سیره و زندگی اهل بیت علیه السلام جستجو کنیم .

وی گفت : رهبر معظم انقلاب برای هنر شعر یک حساب خاصی باز کرده اند و معتقدند که برای ارتقاء فرهنگ باید از زبان هنر استفادۀ کامل کرد و لذا با اهمیت فراوان به این موضوع و اتخاذ تدابیر و هدایت های هوشمندانه باعث شکوفایی هنر بخصوص هنر شعر و ادبیات شده اند. بطوری که سالانه در دیدارهای شاعران عزیز کشورمان با ایشان در بیانات گهربارشان این شکوفایی و توانمندی کاملا مشهود است و شعر را جهت داده اند .

صدیقی با اشاره به ایام مبارک فجرپیروزی انقلاب اسلامی ایران با هدایت و رهبریِ شخصیتی فاضل و خدامحور که تمام هستی، همت و تلاشش جلب رضایت خدای متعال بود گفت : بحمدالله همپای انقلاب هنر انقلاب و هنر شعر هم رشد کرده است و امروز ما شاهد خلق آثار بسیار ارزنده ای در حوزۀ شعر هستیم .شاعران عزیز ما اشعارشان رشد بالایی داشته و از هر حیث غنی شده است و در طول چهل سال انقلاب همراه انقلاب جلو رفته است و از حوزه های دیگر عقب نیست .

وی اظهار داشت : شاعران ما باید سعی کنند با شمشیر هنر خود به میدان بیایند و برای مولای مظلومشان بجنگند زیرا شماها زبان انقلابید و شماها زبان مودت و محبت اهل بیت علیهم السلام هستید و حتما این هنر خود را قدر بدانید تا در مسیر خودش بکار گرفته شود . جشنواره بین المللی شعر غدیر در طول دوره های گذشته بیش از ۴۷۰۰ اثر داخلی و خارجی داشته است و این هم یکی از برکات انقلاب اسلامی ماست .

آیت الله صدیقی گفت : باید کاری کنید که همۀ عالم متوجه وجود مقدس امیرمؤمنان شوند و آموزه های آن انسان کامل را در زندگی روزانه خود بکار بگیرند . با تمام وجود و عاشقانه به میدان بیایید و تلاش کنید و یقین بدانید هر قدمی که در این راه برمیدارید مورد توجه حضرت حق و خود مولای متقیان علی (ع) خواهد بود .

وی گفت : برای امیرالمؤمنین خوش خدمتی کنید و باید با همۀ وجود تلاش کنید تا بتوانیم این دردانۀ هستی را از مظلومیت بِدَرآوریم . این کار با یک فصل و یک سال پیش نمیرود باید همۀ ظرفیت ها و توانمندیهای خود را برای این رویداد بزرگ (جشنوارۀ غدیر) به میدان بیاورید .

دبیرکل بنیاد بین المللی غدیر  با اشاره به خدمات خالصانه و عاشقانۀ فقیه عالیقدر آیت الله خزعلی رحمه الله علیه گفت : ایشان با تمام وجودش در میدان خدمت به غدیر و انقلاب بود و در این مسیر همۀ آبروی خود را هزینه کرد و به همین دلیل نهال غدیری که آن عزیز فرزانه با تاسیس این بنیاد کاشت امروز خدماتش جهانی شده است و تمامی بلاد را انشاء الله طی خواهد کرد .امیدوارم از علی علیه السلام آبرو بگیرید و با هنر و توان خود برای ایشان قلم بزنید تا این مظلومیت گذشته را جبران کنید .

کد خبر 4534847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha