۲ اسفند ۱۳۹۷، ۱۸:۱۴

معاون آموزشی وزیر بهداشت:

جامعه پزشکی امروز نیازمند سلامت معنوی است

جامعه پزشکی امروز نیازمند سلامت معنوی است

قم - معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: پزشکان فکر می‌کنند انسان‌های کاملی هستند و برای اصلاح انسان‌ها تلاش می‌کنند در حالی که خود جامعه پزشکی محتاج سلامت معنوی هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدباقر لاریجانی ظهر پنج‌شنبه در ششمین همایش ملی سلامت معنوی که در سالن همایش‌های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، افزود: میان تعاریف سلامت و بیماری‌ها تفاوت‌هایی وجود دارد و این تعاریف از سطحی به عمیق در نوسان است همان‌طور که از این میان سلامت معنوی از منظر دینی و سکولار وجه تمایز دارد.

وی اظهار داشت: از نگاه سکولاریستی دین از سلامت معنوی جدا است و مغایر با سلامت معنوی ترجمه شده است در بعد معنویت به شاخصه‌هایی مانند آرامش، شادی و رضایت باطن مد نظر است.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: رفتار پزشکی ما باید مناسب با سلامت معنوی باشد هم‌چنین باید مراقب خطاهایی که در زمینه سلامت معنوی می‌شویم باشیم.

وی با بیان اینکه از قرن نوزدهم به بعد بحث سلامت معنوی مورد اهمیت قرار گرفت، گفت: طبی کردن معنویت بحث مهمی است و این مهم به دلیل وجود بحران‌هایی است که انسان در همه ادوار زندگی با آن روبرو بوده است.

لاریجانی افزود: در معنویت اسلامی ارتباط انسان با خدا مورد توجه قرار گرفته است باید در سلامت معنوی به سه نگرش و دیدگاه سکولار، مسیحیت و نگاه اسلامی بیشتر اندیشیده شود

وی با اشاره به اینکه در دیدگاه مسیحیت به مسئله انسان و ماورا توجه شده و ارتباط مذهب با معنویت نوعی دیدگاه شفابخشی مورد قبول است،‌ گفت: در این دیدگاه ایمان نوعی گرایش تلقی شده و نمی‌توان آن را تفسیر کرد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت بیان کرد: در این همایش به محورهایی مانند راهکارهای اجرایی برای ارتقای سلامت معنوی، راهکارهای ارتقای سلامت معنوی اسلامی و هم‌چنین برسی چالش‌ها و فرصت‌های سلامت معنوی را مورد بحث قرار خواهیم داد.

کد خبر 4548839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha