۲ اسفند ۱۳۹۷، ۱۵:۴۲

آیت الله اعرافی:

لزوم هم‌افزایی حوزه و دانشگاه برای ارتقای سلامت معنوی

لزوم هم‌افزایی حوزه و دانشگاه برای ارتقای سلامت معنوی

قم - مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور بر هم‌افزایی حوزه و دانشگاه برای ارتقای سلامت معنوی در جامعه تأکید کرد و گفت: سلامت معنوی بر سلامت روحی و جسمی هم تاثیر ویژه‌ای دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله علیرضا اعرافی ظهر پنج‌شنبه در ششمین همایش ملی سلامت معنوی که در محل سالن همایش‌های غدیر قم برگزار شد با اشاره به نقش مهم حوزه علمیه و دانشگاه در زمینه تبین و ارتقای سلامت معنوی در جامعه، گفت: ما سرمایه‌های مطلوبی در حوزه علمیه و دانشگاه‌ها داریم و با هم افزایی این دو نهاد می‌توان حرکت‌های خوبی را در زمینه ارتقای سلامت معنوی برداشت که در این زمینه باید تحقیقات و پژوهش‌ها مبتنی برنظریه‌های اسلامی باشد.

وی هم‌چنین به بیانیه اخیر مقام معظم رهبری در زمینه گام دوم برای دهه پنجم انقلاب اشاره و بیان کرد: مقام معظم رهبری در این بیانیه محور نخست خود را تحقیق و پژوهش ارائه کردند و مخاطبان این محور حوزه و دانشگاه هستند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور افزود: در زمینه تحقیق و پژوهش استعدادهای خوبی به ویژه در زمینه پزشکی و سلامت داریم و در حوزه سلامت معنوی باید با اتکا به معنویت اسلامی و معاد محور گام برداریم در حالی که اکنون معنویاتی در جامعه ظهور یافته که ارتباطی به تقدس ندارد و عنصر اساسی سلامت معنوی عالم قدسی است.

وی افزود: در معنویات غربی تنها به محور نگرشی نگاه شده در حالی که در دعاهایی مانند ابوحمزه ثمالی، دعای کمیل و غیره قلمرویی از سلامت معنوی به روی انسان گشوده شده است و معنویت اسلامی مبتنی بر شعائر و مناسک است؛ سلامت معنوی هم بر سلامت روحی و هم جسمی تأکید ویژه‌ای دارد.

آیت الله اعرافی اظهار داشت: با توجه به برگزاری چند دوره از این همایش باید راهکارهایی در این همایش ارائه داد تا در یک بازده زمانی مشخصی بتوان خروجی مناسبی برای ارتقای سطح سلامت معنوی جامعه برداشت.

کد خبر 4548776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha