۵ اسفند ۱۳۹۷، ۱۵:۳۱

به مناسبت روز زن انجام می شود؛

برگزاری جشن شمیم کوثر با تقدیر از بانوان جانباز

برگزاری جشن شمیم کوثر با تقدیر از بانوان جانباز

مدیرکل امور فرهنگی و تبلیغات بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: به مناسبت سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و گرامیداشت روز زن،«جشن شمیم کوثر» با تقدیر از تعدادی از بانوان جانباز برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، اسکندر یارنسب مدیرکل امور فرهنگی و تبلیغات بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد (اداره کل فرهنگی و تبلیغات)،   جشن شمیم کوثر را به مناسبت فرارسیدن سالروز ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهرا (س) و گرامیداشت روز زن و هم‌زمانی آن میلاد حضرت امام‌خمینی (ره) در تهران با حضور تعدادی از بانوان جانباز به نمایندگی از ۷۹۰۸ زن جانباز در سراسر کشور برگزار می‌کند.

وب افزود: در این مراسم با حضور حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی شهیدی نماینده ولی فقیه، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران از ۲۰ نفر از بانوان جانباز ایثارگر تجلیل خواهد شد.

وی با اشاره به نقش بی‌بدیل بانوان در عرصه انقلاب و دفاع مقدس و ضرورت نمایش ایثار زنان در طول تاریخ انقلاب برای نسل جوان خاطرنشان کرد: در طول تاریخ ۴۰ ساله انقلاب اسلامی ایران، برخی از بانوان در زندان‌های رژیم پهلوی، تظاهرات، دفاع مقدس، دوران اسارت، عملیات‌های انتحاری گروه‌های تروریستی، مقاومت‌های مردمی ایلام و کرمانشاه در دوران دفاع مقدس، موشک‌باران دزفول، بمباران دو مدرسه دخترانه در میانه و بروجرد در دوران دفاع مقدس و حملات تروریستی جانباز شدند و همگام با ملت ایران حماسه آفریدند که این جشن به‌پاس ایثار آنها و تجلیل از این جان‌فشانی‌ها برگزار می‌شود.

مدیرکل امور فرهنگی و تبلیغات بنیاد در پایان گفت: در سنوات گذشته کنگره‌هایی مانند شکوه ایثار در تجلیل از ایثار بانوان شهید انقلاب و دفاع مقدس برگزارشده بود و «جشن شمیم کوثر» برای اولین بار در سطح ملی برای تقدیر از بانوان جانباز برگزار می‌شود.

کد خبر 4551144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha