۸ اسفند ۱۳۹۷، ۲۰:۵۰

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری:

اصلاح طرح بومی گزینی دانشگاه ها/کسب رتبه ۱۶ دنیا در تولید علم

اصلاح طرح بومی گزینی دانشگاه ها/کسب رتبه ۱۶ دنیا در تولید علم

سنندج - معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: با توجه به اینکه بومی گزینی دانشجویان طرح موفقی نبوده بدنبال آن هستیم که این طرح را اصلاح و گسست فرهنگی که ایجاد شده را جبران کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی صدیقی بعد از ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه رئیس دانشگاه کردستان اظهارداشت: در طول ۴۰ سال گذشته کارهای بزرگی در عرصه اموزش عالی کشور رقم خورده و رویای جوانان ما که ورود بدون دغدغه به دانشگاه بود به واقعیت پیوست و امروز دیگر پشت کنکوری نداریم.

وی افزود: امروز در حوزه آموزش و پژوهش در کشور به نقطه ای رسیده ایم که رتبه ۱۶ دنیا را بدست اورده ایم و با راه امدای پارک های علم و فناوری و مراکز رشد بدنبال توسعه و ارتقای این جایگاه هستیم.

معاون وزیر علوم, تحقیقات و فناوری ادامه داد: در شروع دهه پنجم انقلاب نیز اهداف بزرگی در راستای ارتقای شاخص های اموزش عالی در نظر داریم و در این دهه بیشتر بدنبال توسعه کیفی دانشگاه ها بوده و در کنار ان توسعه کمی دانشگاه هایی مانند کردستان را نیز در دستور کار قرار داده ایم.

صدیقی در ادامه به انتخاب رحمت صادقی بعنوان رئیس دانشگاه کردستان اشاره کرد و یاداور شد: اعتقاد و سیاست دولت و وزارت علوم بهره گیری از ظرفیت نیروهای بومی و در مناطقی مانند کردستان نیروهای اهل سنت است که این کار نیز محقق شد.

وی بیان کرد: دانشگاه کردستان طی سالیان گذشته پیشرفت های زیادی هم از نظر کمی و هم کیفی داشته و در حال حاضر رتبه اول کشور را در جذب دانشجوی خارجی دارد که سعی می شود این شاخص را ارتقا داد.

معاون وزیر علوم, تحقیقات و فناوری به اصلاح طرح بومی گزینی در دانشگاه های کشور اشاره کرد و گفت: مهمترین هدف این طرح بحث کاهش هزینه های خوابگاه های دانشجویی بود که عملا هیچ تاثیری در هزینه کرد دانشگاه ها نداشته و به همین جهت در حال اصلاح این طرح هستیم.

گفتنی است مراسم تکریم و معارفه رئیس دانشگاه کردستان با حضور مجتبی صدیقی معاون وزیر علوم, تحقیقات و فناوری و سعید سمنانیان رئیس کمیسیون دائمی هیئت امنای دانشگاه برگزار شد و طی آن با حکمی از سوی منصور غلامی وزیر علوم, تحقیقات و فناوری رحمت صادقی بعنوان رئیس جدید دانشگاه کردستان منصوب شد و از زحمات چندین ساله فردین اخلاقیان رئیس پیشین این دانشگاه تقدیر شد.

کد خبر 4554994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha