۱۲ اسفند ۱۳۹۷، ۱۳:۵۳

رئیس دفتر آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت تأکید کرد:

نقش مهم فناوری اطلاعات برای تصمیم گیری در حوزه بهداشت و درمان

نقش مهم فناوری اطلاعات برای تصمیم گیری در حوزه بهداشت و درمان

رشت- رئیس دفتر آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت گفت: فناوری اطلاعات نقش مهمی در آگاه سازی، هوشیار کردن و استفاده از اطلاعات در هنگام تصمیم گیری دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، پیش از ظهر یکشنبه دومین همایش استانی آمار و فناوری اطلاعات در حوزه سلامت در دفتر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد.

رئیس دفتر آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت در این همایش با بیان اینکه فناوری اطلاعات «IT» یک باور است، اظهار کرد: از IT در تمام امور اعم از برنامه ریزی، نظارت، فرایند درمان، پایش دارو و حتی به عنوان جایگزین کارهای فیزیکی می‌توان استفاده کرد.

سید محمود تارا با اشاره به اینکه IT برای تغییر تفکر و باور مدیران است، تصریح کرد: از فناوری اطلاعات برای آگاه سازی، هوشیار کردن، استفاده از اطلاعات در هنگام تصمیم گیری، تغییر در بخش‌های مختلف بهره گیری شده و در مجموع زمینه‌ای برای آگاه سازی سایر افراد را فراهم می‌کند.

رئیس دفتر آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت به برنامه ۱۴۰۰ به عنوان برنامه سلامت الکترونیک اشاره و بیان کرد: با راه اندازی خدمات سلامت الکترونیک در سال ۹۸ مردم به محض مراجعه به پزشک و دریافت نسخه، نسخه آنها به صورت خودکار به داروخانه ارجاع می‌شود.

فناوری اطلاعات موتور محرکه دانشگاه گیلان

شاهرخ یوسف زاده چابک در ادامه این همایش با اشاره به نقش IT در موفقیت‌های به دست آمده برای دانشگاه علوم پزشکی گیلان، اظهار کرد: نقشه استراتژی دانشگاه علوم پزشکی چشم انداز پیشرو در دانشگاه‌های نسل سوم، کارآمد در ارائه خدمات و پیشگام در شاخص‌های سلامت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی این استان موفقیت‌های خود را مرهون حوزه فناوری اطلاعات است، افزود: این دانشگاه برنامه راهبردی ۱۰ ساله آینده خود را در سال ۹۵ بر اساس اسناد بالادستی تنظیم کرده است.

وی گفت: این برنامه بر اساس الگو و مشاوره علمی طراحی شده تا سطح آزمون و خطا و اتلاف انرژی به حداقل برسد.

یوسف زاده با بیان اینکه فناوری اطلاعات به عنوان یک موتور محرکه برای کل دانشگاه عمل کرده است، اظهار کرد: از سال ۹۵ نظارت مستقیم بر حوزه فناوری اطلاعات را بر عهده گرفته‌ایم.

وی مدیریت زنجیره مالی، بهینه سازی و پایداری منابع مالی، توسعه خدمات الکترونیک سلامت و ساماندهی توانمندی منابع انسانی را از جمله عوامل مؤثر برای رسیدن به ارتقای سلامت و جایگاه آی تی عنوان کرد.

تعریف ۲۵ پروژه بر اساس بهره‌گیری از فناوری اطلاعات در دانشگاه علوم پزشکی گیلان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه انگیزه و اعتقاد به اهداف برنامه دانشگاه مهم‌تر از صرف هزینه‌های مادی است، گفت: ۲۵ پروژه اساسی برای دانشگاه تعریف شده که زیربنای تمام این پروژه‌ها فناوری اطلاعات است.

یوسف زاده در ادامه با اشاره به نقش فناوری اطلاعات به عنوان یک رکن اساسی در حوزه بهداشت و درمان، افزود: فعال سازی کلینیک سطح ۲ و ۳، برنامه توسعه فردی اعضای هیئت علمی با هدف افزایش بهره وری بخشی از دستاوردهای استفاده از فناوری اطلاعات یا همان IT است.

وی با بیان اینکه نظام شبکه اجتماعی سلامت یک هدف بسیار بزرگ است که وزارت بهداشت و دانشگاه‌ها در آن ورود می‌کنند، تصریح کرد: مردم نقش مستمر در حوزه سلامت و درمان ندارند و حوزه اجتماعی به عنوان کانون سلامت در محلات یک زمینه کاری و شغلی بسیار بزرگ از طریق مردم است.

چابک ادامه داد: گیلان این ظرفیت را دارد که به عنوان مرکز فناوری صنعت در کشور معرفی و شناخته شود.

در پایان این همایش از کارشناسان نمونه حوزه آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی گیلان تقدیر شد.

کد خبر 4557802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha